۱۳۹۴ فروردین ۹, یکشنبه

اعلام وضعیت اضطراری برای جلوگیری از شیوع ابولا در گینه

اعلام وضعیت اضطراری برای جلوگیری از شیوع ابولا در گینه

  • 29 مارس 2015 - 09 فروردین 1394
انتقال فرد مشکوک به ابولا توسط امدادگران فرانسوی در استان فورکاریای گینه
آلفا کندی رییس جمهور گینه برای جلوگیری از شیوع ابولا، در پنج استان در غرب و جنوب غربی این کشور، به مدت ۴۵ روز وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد.
در بیانیه آقای کندی که امروز در رسانه های گینه منتشر شد به انتقال ویروس ابولا به مناطق ساحلی گینه اشاره شده و آمده است:
"هر جا که لازم باشد در تمام این ۴۵ روز، ممنوعیت و محدودیت‌های لازم اجرا خواهد شد."
بر این اساس بیمارستا‌ن‌ها و درمانگاه‌هایی که در آن‌ها موارد جدید بیماری شناسایی می شود در قرنطینه قرار می گیرند و برای خاکسپاری قوانین جدیدی در نظر گرفته شده است. در هر منطقه‌ای هم که لازم باشد از مردم خواسته خواهد شد در خانه‌های خود بمانند و بیرون نیایند.
شیوع ابولا در گینه در ژانویه سال ۲۰۱۳ آغاز شد اما این نخستین بار است که گینه چنین اقداماتی را در این ابعاد انجام می‌دهد.
آلفا کندی رییس جمهور گینه
ژانویه امسال سازمان بهداشت جهانی کاهش مستمر موارد ابولا را در سه کشوری که کانون اصلی بیماری هستند یعنی لیبریا، سیرالئون و گینه، اعلام کرد.
اما از آن زمان به بعد، افزایش موارد ابتلا باعث افزایش نگرانی‌ها شده از جمله در لیبریا دو مورد مشکوک گزارش شده در حالی‌که در دو هفته گذشته هیچ مورد تازه‌ای مشاهده نشده بود.
جمعه گذشته سیرالئون از مردم خواست سه روز در خانه‌ها بمانند.
روز جمعه با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی از مردم سیرالئون برای فرار از محدودیت تردد، قصد عبور از مرز گینه را دارند، گینه نیروهای امنیتی خود در این مرزها مستقر کرد.
منع تردد در سیرالئون، خیابان‌هایی که بسیار پر رفت و آمد هستند در سه روز گذشته چنین وضعیتی داشتند
به گفته تئو نیکول، سخنگوی دولت سیرالئون، دولت‌های گینه و سیرالئون توافق کرده اند تا از مرز محافظت کنند و مانع تردد افرادی شوند که علائم ابولا را دارند.
مناطق شمال سیرالئون که مشمول طرح این بود با جنوب غربی گینه که در آن وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام شده، هم مرز است.
از زمان شیوع ابولا در سال گذشته، بیش از ۲۴ هزار نفر در ۹ کشور به این بیماری مبتلا شده و بیش از ده هزار و سیصد نفر جان باخته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر