۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

اعتراض پاپ فرانسيس به مجازات اعدام در برخی کشورها

.
پاپ فرانسیس نسبت به اجرای اعدام در برخی از کشورهای جهان اعتراض کرد.

به گزارش «محبت نیوز» پاپ فرانسیس ضمن اعتراض به اجرای اعدام در برخی از کشورها تاکید نمود: "هر قدر جرم انجام شده خطرناک باشد، باز هم نباید چنین مجازاتی برای آن تعیین کرد."
رهبر مسیحیان کاتولیک در پیامی به کمیساریای بین المللی مبارزه با اعدام؛ ضمن معرفی اعدام به عنوان یک مجازات ضد بشری، افزود: هیچ دلیل عاقلانه ای برای توجیه اجرای اعدام و کشتن انسان وجود ندارد.
به نقل از شفقنا، پاپ در بخشی از پیام خود نوشت: هر قدر عمل انجام شده خطرناک باشد، نمی توان اجرای اعدام را توجیه کرد، زیرا این مجازات نه تنها آرامش بخش روح قربانی نخواهد بود، بلکه به نوعی آتش انتقام را شعله ور تر می کند، علاوه بر آن نوعی شکست برای احکام قانونی محسوب می شود زیرا تحت عنوان عدالت دولت را به کشتن یک انسان دیگر اجبار می کند.
وی با اشاره به برخی از نشست ها و تبادل نظرهایی که در برخی از کشورها جهت بررسی روش های اجرای اعدام برگزار می شود، گفت: هیچ روش انسانه دوستانه ای برای انجام اعدام وجود ندارد.
پاپ پیشتر نیز ضمن اعتراض به «حبس ابد»؛ آن را مجازاتی غیر قابل توجیه و نوعی اعدام پنهان دانست زیرا نه تنها زندانی را از آزادی بلکه از امیدوار بودن نیز محروم می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر