۱۳۹۴ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

انصار حزب‌اله مشهد: تا فتح مکه و مدینه زمانی باقی نمانده است

.
این مجموعه که یک گروه فشار از لباس‌شخصی‌های تندرو هوادار حکومت ایران به شمار می‌رود، در دهه هفتاد خورشیدی با هماهنگی وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، برای دفاع از حکومت اسلامی بر پایه آن‌چه امر به معروف و نهی از منکرخواندند، ایجاد شد.

«محبت نیوز» -  انصار حزب‌اله مشهد، در بیانیه‌ای نسبت به تحولات اخیر منطقه و حمله کشورهای عرب به یمن ابراز عقیده کرده و گفته است «تا فتح مدینه و مکه توسط انصارالله زمانی باقی نمانده است.»
به گزارش «سحام»، متن بیانیه این گروه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا فتحنا لک فتحا مبینا
حمله علنی عربستان به یمن سرآغازی خواهد بود بر سقوط حکومت سعودی. پیوستن شیعیان عربستان به شیعیان یمن بیداری اسلامی را درعربستان با سرعت بیشتری پیش خواهد برد. ادامه حملات عربستان به یمن حجتی خواهد بود به ورود انصارالله به خاک سعودی‌ها که پس از یک مشت شدن با شیعیان عربستان بر تاج و تخت سعودی فرود خواهد آمد، تا فتح مدینه و مکه توسط انصارالله زمانی باقی نمانده و ان شاءالله شاهد روی کارآمدن حکومتی شیعی در سرزمین وحی خواهیم بود/ انصار حزب الله مشهد
انصار حزب‌الله تشکل سیاسی و فرهنگی اصول‌گرای رادیکال در جمهوری اسلامی ایران است. این مجموعه که یک گروه فشار از لباس‌شخصی‌های تندرو هوادار حکومت ایران به شمار می‌رود، در دهه هفتاد خورشیدی با هماهنگی وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، برای دفاع از حکومت اسلامی بر پایه آن‌چه امر به معروف و نهی از منکرخواندند، ایجاد شد. این گروه که با شبکه گسترده خود در سراسر کشور نقش مهمی در سرکوب جنبش دانشجویی، روشن‌فکران و گروه‌های منتقد، مطبوعات و اصلاح‌طلبان پیش‌رو ایفا کرده است در سال‌های اخیر شاهد انشعابات متعدد و کناره‌ گیری رهبران و اعضای برجسته خود بوده است.
گروه انصار حزب‌الله مسئول اغلب حملات فیزیکی و خشونت‌آمیز به تجمعات مسالمت‌آمیز نیروهای منتقد نظام جمهوری اسلامی ایران و شهروندان بی‌اعتنا به علایق دولت‌مردان کنونی ایران، در طول دو دهه اخیر بوده‌است. به نوشته نشریه نیویورک تایمز این گروه در تاریخچه عملکرد خود سابقه حمله به دانشجویان معترض در واقعه ۱۸ تیر ۱۳۷۸، حمله به سینما، از جمله حمله به سینماهای نمایش دهنده فیلم تحفه هند در سال ۱۹۹۶، و به نوشته نشریه گاردین آزار و اذیت دانشجویان معترض به محمود احمدی نژاد دردانشگاه امیر کبیر تهران را در کارنامه خود دارد.
حمید استاد، مسئول انصار حزب‌الله در شهر مشهد، علمکرد این اقلیت تندرو را این‌گونه توصیف می‌کند:
.
حمید استاد، سردسته انصار حزب الله مشهد
«نیروهای حزب‌اللهی در دفاع از ارزش‌ها و دست‌آوردهای انقلاب و جلوگیری از فضاسازی و تبلیغ علیه جریان‌های حزب‌اللهی به صورت واکنش حافظه‌دار و هوشمندانه عمل می‌کنند و با هیجانات کور و نیروهای نفوذی و گروه‌های خودسر برخورد می‌کنند و به نحوی یک نظم و انضباط درونی به وجود می‌آورند.»
این گروه هم‌چنین دارای شبکه وسیعی در اغلب شهرهای ایران است که با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج فعالیت می‌کنند.
به گفته حمید استاد این گروه نیازی به مجوز وزارت کشور جهت فعالیت ندارد. علم الهدی امام جمعه تندروی مشهد با حمایت گسترده خود از این اقلیت تندرو باعث شده است که شهر مشهد به جولانگاه بی قانونی‌های این گروه معدود تبدیل شود.
.
حمید استاد و حسین الله کرم در اواخر دهه هفتاد شمسی 
گفتنی‌است اظهارات غیرمسئولانه و مداخله جویانه افراد و گروه‌های تندروی غیرمسئول همواره به روابط ایران با کشورهای دیگر لطمات جبران ناپذیری وارد کرده است.
چندی پیش نیز احمد جنتی امام جمعه موقت تهران و دبیر کهن‌سال شورای نگهبان، در پی درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان اظهارات بی ادبانه و غیر دیپلماتیکی را بر زبان رانده بود که این اظهارات سبب شکاف بیش از پیش در روابط ایران و عربستان شد، به طوری‌که چمدی بس از این اظهارات، شورای همکاری خلیج فارس قطعنامه شدید اللحنی خطاب به ایران صادر کرد و روابط ایران با کشورهای عربی نیز در پی این اظهارات، رو به تیرگی نهاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر