۱۳۹۴ فروردین ۹, یکشنبه

درخواست پناهندگی مدیر روابط عمومی ستاد روحانی!

.
مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ و سردبير خبرگزاري اصلاح طلب ايسكانيوز وابسته به دانشگاه آزاد از سوئیس درخواست پناهندگی کرد.

به گزارش « محبت نیوز» ، اميرحسين متقی که گویا به عنوان نماینده رسمی خبرگزاری ایسکانیوز برای پوشش مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ به سوئیس رفته است، پس از ارائه درخواست پناهندگی با علیرضا نوری زاده، مصاحبه کرده و علیه ارکان جمهوری اسلامی سخن گفته است.
به گفته خبرگزاری جهان، خبرگزاری ایسکانیوز در واکنش به این موضوع، در اطلاعیه ای با ادعای اینکه امیرحسین متقی هیچ حکمی در این خبرگزاری نداشته است، عنوان کرده است: "شخصی که فاقد هرگونه حکم در خبرگزاری بود، پس از حضور در محل مذاکرات با هزینه شخصی، اقداماتی خارج از خط مشی های اخلاقی و حرفه ای مجموعه انجام داد که در پی آن مدیریت ایسکانیوز ضمن اخراج این شخص پیش از سال نو، هرگونه ارتباط با آقای امیرحسین متقی را تکذیب و اقدامات خارج از چارچوب ایشان و شیطنت رسانه ای افراد مغرض را محکوم و حق پاسخگویی و پیگیری حقوقی را برای خود محفوظ می دارد."
براساس برخی گزارش‌ها، آقای متقی مدت طولانی بود که در ایران به صورت هفتگی به وزارت اطلاعات احضار و تحت فشارهای زیاد ناشی از بازجویی‌های متعدد قرار داشته است، به طوری‌که این احضارهای پی در پی، باعث ناراحتی زیاد و استرس‌های عصبی ناشی از آن برای وی گردیده بود. وی دوماه قبل عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که این عکس مربوط به یکی از درب‌های ورودی وزارت اطلاعات در خیابان ابوذرغفاری شمالی است. متقی با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که: «دیگر از این در رد نمی‌شوم» و به دوستان نزدیک خود نیز یادآور شده بود که در صورت ادامه احضارها از سوی مراجع امنیتی، دیگر به وزارت اطلاعات نخواهد رفت تا این‌که آن‌ها مجبور شوند وی را بازداشت کنند.
احضارهای پی در پی آقای متقی به وزارت اطلاعات در پی مصاحبه‌های وی با تلویزیون بی بی سی و ارتباطات صمیمانه وی با خبرنگاران خصوصا با جیسون رضائیان خبرنگار بازداشت شده آمریکایی در ایران و پاره ای از مسائل دیگر بوده است.
براساس اطلاعات«سحام»، اداره اطلاعات سپاه پاسداران قرار بود که به محض بازگشت امیرحسین متقی از لوزان سوئیس، وی را راسا بازداشت و برای بازجویی به بند دو الف زندان اوین و خانه‌های امن سپاه منتقل کند که آقای متقی با اطلاع از این موضوع، از بازگشت به کشور صرف‌نظر کرده است.
گفتنی‌است امیرحسین متقی در اولین اقدام خود پس از ارائه درخواست پناهندگی، با تلوزیون ایران فردا و علیرضا نوری زاده گفت‌وگویی انجام داده که دراین گفت‌وگو به اختلافات بیت رهبری با حسن روحانی رئیس جمهور اشاراتی شده است.


متقی سابقه فعالیت در خبرگزاری مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اعتماد، روزنامه بهار و رادیو و تلوزیون ایران و روزنامه فرهیختگان را نیز در کارنامه خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر