۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

دادستان آلمان: کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز بیماری خود را پنهان کرده بود

دادستان آلمان: کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز بیماری خود را پنهان کرده بود

  • 27 مارس 2015 - 07 فروردین 1394
دادستانی آلمان اعلام کرده است که آندریاس لوبیتز، کمک خلبانی که منجر به سقوط هواپیمای جرمن وینگز شد، بیماری خود را از روسا و همکارانش در این شرکت هواپیمایی آلمانی پنهان کرده بود.
دادستانی آلمان تصریح نکرده است که آقای لوبیتز مبتلا به چه بیماری بوده است.
از سوی دیگر بیمارستان یونیورسیتی دوسلدورف با انتشار یک بیانیه گفته است که آقای لوبیتز به مدت دو ماه به عنوان مریض به این بیمارستان مراجعه می‌کرده است اما این مسئله را انکار کرده که این کمک‌خلبان برای درمان افسردگی تحت مداوا بوده است.
به گفته دادستانی آلمان آقای لوبیتز از پزشک خود برای دریافت مرخصی استعلاجی گواهی داشت و پلیس هنگام جستجوی آپارتمان این کمک خلبان در دوسلدورف، نسخه پاره آن را پیدا کرده است.
گفته می‌شود گواهی مرخصی او برای دوره‌ای که روز سقوط هواپیما را نیز شامل می‌شد، صادر شده بود.
دادستانی آلمان همچنین گفته است که پلیس در بازرسی‌های خود نامه اعتراف به خودکشی و یا هیچ شواهدی که نشان دهد این کمک خلبان گرایش های سیاسی و مذهبی داشته است، پیدا نکرده است.
پیشتر در جریان تحقیقات روشن شده بود که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد و به نظر می‌رسید که دچار افسردگی بوده است.
هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان که سه شنبه ۲۴ مارس (۴ فروردین) از بارسلونای اسپانیا عازم شهر دوسلدورف آلمان بود، در جنوب فرانسه سقوط کرد و تمامی ۱۵۰ مسافر و خدمه هواپیما، از جمله شانزده دانش آموز آلمانی که از سفر آموزشی در اسپانیا به کشورشان باز می‌گشتند جان خود را از دست دادند.
اطلاعاتی که از جعبه سیاه پرواز به دست آمده است نشان می‌دهد که پس از آنکه خلبان هواپیما کابین آن را ترک کرد، آندریاس لوبیتز، کمک خلبان ۲۸ ساله، در را به روی او بست و تصمیم گرفت هواپیما را ساقط کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر