۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

والی بلخ انتقاد از روحانیان مدافع قتل فرخنده را "دین ستیزی" خواند

.
ژنرال عطا محمد نور، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن قتل فرخنده (دختر جوانی که توسط جمعی از متعصبان در کابل کشته و سوزانده شد) نسبت به آنچه "دین ستیزان" و "اهانت" به روحانیان نامید هشدار داد.

به گزارش «محبت نيوز»، والی شهر بلخ در بیانیه اش هشدار داده که نباید قتل فرخنده به "فرصت سازی برخی ها برای دین ستیزی و اهانت به علمای" اسلام تبدیل شود.
 البته، عطا محمد نور نگفته است که منظور او از "دین ستیزان" چه کسانی است و چرا او انتقاد از یک روحانی، محمد ایاز نیازی، را که از قرار در آغاز از قتل فرخنده پشتیبانی کرده مترداف "ستیز با دین و اسلام" و "کفرگویی" دانسته است. با این حال، عطا محمد نور تهدید کرده است که این دسته از افراد "با عکس العمل قاطع و عقلانی مسلمانان" روبرو خواهند شد.
به گفته خبرگزاری فرانسه، والی شهر بلخ در مورد شکل این واکنش نیز توضیحی نداده است. او خود را حامی آزادی بیان و یا به تعبیر خودش مدافع "حتا آزادی عقیده" معرفی کرده، هر چند بلافاصله افزوده است که معیار این "آزادی بیان و عقیده" عدم انتقاد از روحانیان است، حتا اگر اینان بعضاً از قتل جمعی یک انسان پشتیبانی کرده باشند.
والی شهر بلخ هر گونه انتقاد و یا اظهار نظر در مورد این صنف را "اهانت به اسلام" و "ستیز با دین" و یا مصداق "کفرگویی" تلقی کرده که به گفتۀ او نه تنها پذیرفتنی نیست، بلکه مستوجب واکنشی قوی و قاطع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر