۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

پِی‌پَل به علت 'نقض تحریم‌های' ایران، کوبا و سودان هفت میلیون دلار جریمه شد

پِی‌پَل به علت 'نقض تحریم‌های' ایران، کوبا و سودان هفت میلیون دلار جریمه شد

  • 26 مارس 2015 - 06 فروردین 1394
شرکت اداره کننده سیستم پرداخت آنلاین پِی‌پَل موافقت کرده هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به دولت آمریکا بابت آنچه نقض تحریم‌های ایران، کوبا و سودان عنوان شده، جریمه بپردازد.
وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده پی‌پل از پس کنترل و پیشگیری از بعضی پرداخت‌های غیرقانونی برنیامده است.
یکی از این پرداخت‌ها به مبلغ ۷ هزار دلار متعلق به فردی بوده که دولت آمریکا نام او را در فهرست کسانی که قصد تحویل و توزیع سلاح‌های کشتارجمعی را داشته‌اند، قرار داده است.
همزمان پی‌پل اعلام کرده که سیستم خود برای کنترل همزمان پرداخت‌ها را بهبود بخشیده است.
این شرکت همچنین اعلام کرده که گزارش مربوط به این پرداخت‌ها که طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ انجام گرفته، توسط پی‌پل به صورت داوطلبانه به دفتر کنترل درآمدهای خارجی آمریکا (اُفَک) اعلام شده است.
پی‌پل می‌گوید تاخیر زمانی برای بررسی پرداخت‌ها موجب شده که این افراد بتوانند پول مو رد نظر خود را با استفاده از این سیستم پرداخت آنلاین، انتقال دهند.
یکی از نمایندگان پی‌پل به بی‌بی‌سی گفته: "از آن موقع تا حالا، ما اقدامات بیشتری صورت دادیم تا سیستم خودر ا با معیارهای اُفَک تطبیق دهیم."
از زمان وضع تحریم‌های گسترده علیه ایران تمامی شرکت‌های آمریکایی و بنگاه‌های اقتصادی که با نظام بانکی آمریکا سر و کار دارند معاملات پولی خود را با دفتر پرداخت‌ها و دارایی‌های خارجی (اُفَک) هماهنگ می‌کنند.
یکی از موارد اتهامی پی‌پل نقل و انتقال پول توسط شخصی به نام کورساد ظفر است که دولت آمریکا نام او را در سال ۲۰۰۹ به فهرست افرادی که در توزیع سلاح‌های کشتار جمعی مشارکت داشته‌اند، افزوده بود.
این طور که مشخص است، در حد فاصل سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ این فرد ۱۳۶ بار با استفاده از پی‌پل، به طور آنلاین پول پرداخت کرده است.
دیگر پرداخت‌هایی که وزارت دارایی آمریکا آنها را ناقض تحریم‌های ایالات متحده ارزیابی کرده، مربوط به کوبا، سودان و ایرانند.
بنابر این گزارش، در مجموع ۵۰۰ پرداخت در حد فاصل سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با استفاده از پی‌پل صورت گرفته که ناقض قوانین تحریم‌های آمریکا تشخیص داده شده و مربوط به افرادی است که در "لیست سیاه" دولت آمریکا قرار دارند. جمع کل این پرداخت‌ها مبلغی حدود ۴۴ هزار دلار بوده که پی‌پل اکنون بابت جریمه آنها، به دولت آمریکا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.
این شرکت بعد از اعلام پذیرش پرداخت جریمه تصریح نکرد که ادعای نقض تحریم‌ها را قبول دارد و یا آن را تکذیب می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر