۱۳۹۴ آبان ۳, یکشنبه

ادامه ترور و عملیات فلسطینیان علیه شهروندان اسرائیل

ادامه ترور و عملیات فلسطینیان علیه شهروندان اسرائیل

جان کری گفت نخست وزیر اسرائیل تعهد داده که برای جلوگیری از بیان سخنان نادرست و تحریک آمیز از سوی فلسطینی ها در مورد مسجدالاقصی با نصب دوربین های مدار بسته امکان نظارت ۲۴ ساعته فراهم شود.
به گزارش «محبت نیوز»  روز شنبه دو مورد تلاش از سوی فلسطینی ها با چاقو در دست برای حمله به اسرائیلی ها رخ داد که گزارشی از تلفات جانی تا کنون مخابره نشده است.
به گفته رادیو اسرائیل، همزمان با ادامه بحران در منطقه، در امان پایتخت اردن هاشمی، وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی و نیز با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدارهای جداگانه ای انجام داد که هدف از آن، تلاش برای غلبه بر این بحران و یا دستکم کاهش شعله های آن بود.
در همین زمینه : وزارت دادگستری اسرائیل «سنگ اندازی» را اقدامی تروریستی نامید
جان کری در پایان این دیدارها گفت نخست وزیر اسرائیل تعهد داده که برای جلوگیری از بیان سخنان نادرست و تحریک آمیز از سوی فلسطینی ها در مورد مسجدالاقصی و سایر اماکن مقدسه اسلامی در شرق اورشلیم، با نصب دوربین های مدار بسته امکان نظارت ۲۴ ساعته فراهم شود و هرکسی در هرجای جهان بتواند ببیند که اسرائیل هیچ تغییری در مقررات ۴۸ سال اخیر در مورد این اماکن نداده است تا بهانه از دست فلسطینی ها گرفته شود و نخست وزیر اسرائیل در این باره سخنرانی می کند.
گزارشی در همین زمینه گفته است که مجلس نمایندگان آمریکا در واشینگتن اعلام کرده بسته کمک مالی ۳۷۰ میلیون دلاری دولت آمریکا به تشکیلات خودگردانی تعلیق می شوند، چرا که سران تشکیلات خودگردانی و رسانه های آن و مدارس فلسطینی ها مرتب علیه اسرائیل و یهودیان لفاظی کرده و مشوق خشونت و ترور هستند و از راه پیمان صلح دور شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر