۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه

بزرگترین و شگفت انگیز ترین کلیسای جهان + عکس

بزرگترین و شگفت انگیز ترین کلیسای جهان + عکس

آنگونه که پیش تر نیز اشاره شد این بنا در سال ۲۰۲۶، صدمین سالگرد فوت ” گائودی”، پایان خواهد یافت که البته این تاریخ از برخی جهات می تواند مورد بحث باشد.
«محبت نیوز»  –  سمبل شهر بارسلون و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ، کلیسای نیمه ساخته ایست که هر کس باید در زندگی خود یک بار آن را ببیند!
به نوشته تارنمای safargoo این بزرگترین و شگفت انگیز ترین کلیسای جهان است که در ایالت کاتالان در شهر بارسلونا اسپانیا واقع شده است.در سال ۱۸۵۲معماری بنام آنتون گائودی ایده ساخت این کلیسا را مطرح کرد و خود آغاز گر ساخت آن بود.و این کلیسا را بنام او گائودی نامیدند.
ساراگادا فامیلیا از سال ۱۸۸۳ کار ساخت آن آغازشده و گائودی ۱۵ سال آخر عمر خود را صرف تلاش برای این اثر بی نظیر کرده است.پایان ساخت این کلیسا را حدود سال ۲۰۲۶ پیش بینی کرده اند. بعد از فوت وی در سال ۱۹۲۶ کار زیر نظر دومنیک سوگرانی ادامه یافت اما در سال ۱۹۳۶ و با شروع جنگ داخلی اسپانیا کار متوقف شد. بخش هایی از این بنا در هرج و مرج های جنگ خراب شد.
از سال ۱۹۴۰ معماران معروفی کار ساخت آن را بعهده گرفتند. طرح فعلی آن براساس نقشه مفقود شده که بازسازی شده است و با ایده های امروزی تلفیق شده است.
تمام بخش های ساراگادا فامییلیا ، همانگونه که خواسته و آرزوی گائودی بود ،لبریز از سمبل های مسحیت است . آخرین شاهکار از جایگاه مقدس عالم مسحیت . برجسته ترین جنبه این اثر نمای دوکی مانند برج است.
در مجموع این بنا دارای ۱۸ برج بلند است که هر کدام از آن ها به ترتیب بلندی آن بیانگر و نماینده دوازده حواریون مسیح، چهار کاتب انجیل و مریم  است و بلندترین آن از آن عیسای مسیح  می باشد.
کلیسا دارای سه سر در بزرگ خواهد بود: سر در ولادت مسیح در شرق، سر در عظمت و شکوه در جنوب( هنوز در حال تکمیل است) و سردر عشق و ایمان به مسیح در غرب. سر در ولادت قبل از توقف کار در سال ۱۹۳۵ ساخته شد و در بر دارنده ایده اصلی “گائودی” است . سردر عشق و ایمان سرشار از کم لطفی است. این سر در مشخصه هایی از باریکی بسیار و نازیبایی را یدک می کشد.
نقشه کلیسا متاثر از (سمبل صلیب) است و داری پنج راهرو میباشد. گنبد سالن اصلی به ۴۵ متر می رسد درحالیکه گنبد سالن کنار آن ۳۰ متر است.سالن جانبی سه راهرو دارد. ستون های آن در یک فضا و چهارچوب ۷.۵ متری بنا شده است . البته ستون محراب در بنای “دل ویلار” قرار گرفته است و در فضای مورد اشاره واقع نشده است. سالن میانی (سالن عبوری) دارای چهار ستون مرکزی ساخته شده از سنگ آذرین و به شکل هذلولی است که خود توسط ۱۲ بنای هذلولی دیگر که دو حلقه را شکل می دهند محاصره شده است . این بخش هم چنان در دست ساخت است.گنبد سالن اصلی حدود ۶۰ متر و محراب کلیسا که دارای گنبدی به شکل هندسی هذلولی است معادل ۷۵ متر است. گائودی در نظر داشت تا باز دید کنندگان هنگام ورود بتوانند طاق گنبد سالن اصلی و سالن میانی و محراب را ببینند.
در دکوراسیون این بنا زمینه هایی که حاوی دعاها و نیایش ها می باشد به کار رفته است.
همانطور که پیش تر نیز اشاره شد این بنا در سال ۲۰۲۶، صدمین سالگرد فوت ” گائودی”، پایان خواهد یافت که البته این تاریخ از برخی جهات می تواند مورد بحث باشد و به تعویق بیفتد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Facebook

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر