۱۳۹۴ مهر ۱۷, جمعه

وزیر دفاع آمریکا: شواهدی از سقوط موشک‌های روسیه در ایران وجود دارد

وزیر دفاع آمریکا: شواهدی از سقوط موشک‌های روسیه در ایران وجود دارد

وزیر دفاع آمریکا گفت عملیات روسیه در سوریه "اشکال اساسی" دارداشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید این کشور شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد چند موشک‌ روسیه به جای سوریه در خاک ایران سقوط کرده‌ است.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای کارتر "بروز نقص فنی" را دلیل احتمالی سقوط این موشک‌ها دانسته است.
این اولین اظهار نظر رسمی یک مقام آمریکایی درباره گزارش‌های مربوط به سقوط چهار موشک کروز روسیه در خاک ایران است که پیشتر به نقل از مقام‌های آمریکایی منتشر شده بود بدون آن که نام آنها ذکر شده باشد.
 
روسیه بلافاصله این گزارش‌ها را رد کرد، اما مقام‌های ایران هنوز واکنشی رسمی نشان نداده‌اند.
روز چهارشنبه روسیه اعلام کرد ۲۶ موشک کروز را از چهار ناو مستقر در دریای خزر به سوی مواضع گروه موسوم به 'دولت اسلامی' (داعش) در شمال و شمال‌غربی سوریه شلیک کرده است.
تکذیب ایران از زبان روسیه
وزارت دفاع روسیه تصاویری از پرتاب موشک‌های کروز خود از روی ناوی در دریای خزر منتشر کرده استدمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه ۹ اکتبر گفت ایران گزارش‌های مربوط به سقوط موشک‌های روسیه در خاک ایران را رد کرده است.
 
آقای پسکوف به خبرنگاران گفت "مهم نیست که نگاه کرملین به این گزارش‌ها چیست، مهم این است که ایرانی‌ها چه می‌گویند و در ایران این گزارش تکذیب شده است".
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره این گزارش‌ها گفته است "ما تایید نمی‌کنیم".
 
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم گزارش داده است که سرتیپ موسی کمالی از فرماندهان نظامی ایران در گفت‌وگو با این خبرگزاری این گزارش‌ها را "دروغ آشکار خوانده است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر