۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

اعلام انزجار مسیحیان از مدیریت خودگردان کُردها در سوریه

اعلام انزجار مسیحیان از مدیریت خودگردان کُردها در سوریه

شماری از کلیساها، موسسه‌های مدنی و احزاب سیاسی در منطقه حسکه، از قوانین و مقرراتی که اداره خودگردان کُرد در این منطقه اعمال می‌کند، ابراز انزجار کرده‌اند.
به گزارش «محبت نیوز» مسائلی که بیشترین اعتراض را در پی داشت، مربوط به نحوه اداره دارایی‌های مهاجران و سربازگیری اجباری است.
به گفته العربیه، کلیساهای حسکه در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۲۱ اکتبر صادر کردند، نوشته‌اند سازمان‌های اداری که پس از انقلاب سوریه تشکیل شدند، اقدام به صدور مقررات و قوانینی می‌کنند که برخی از آن‌ها به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند؛ مساله‌ای که به آزار برخی از بخش‌های جامعه و قومیت‌ها می‌انجامد.
درباره اداره دارایی‌های مهاجران، این بیانیه خاطرنشان کرده است: «تلاش برای اجرای قانون تشکیل کمیسیونی با نام “قیم بر اموال مهاجران و غایبان”، تلاشی برای مصادره املاک دیگران با بهانه استفاده از آن به سود جامعه و آسیب دیده‌گان است.»
این بیانیه افزوده که این قانون، خطری است بر جامعه مسیحیان و حضورشان در منطقه که باعث ایجاد اختلال دموگرافیک در ترکیب جمعیت می‌شود.
بیانیه کلیساهای حسکه همچنین به آن‌چه «مصادره زمین‌های کشاورزی و املاک در حومه حسکه که حدود ۳۵ درصد از آن مسیحی‌ها است» اشاره کرده و افزوده است: «این مساله کسانی را که باقی مانده‌اند، تحت فشار قرار می‌دهد و مهاجران را از بازنگشتن به وطن، می‌ترساند.»
این بیانیه هشدار داده است که این سیاست‌ها، به ایجاد تنش فرقه‌ای در جامعه منجر خواهد شد، از همین رو «ما خود را در برابر دادگاه‌ها و دوایر قضایی محلی و بین‌المللی، شرعا و قانونا مدعی می‌دانیم تا درخواست لغو این قانون را مطرح کنیم.»
درباره قانون سربازی اجباری برای پیوستن به نیروهای وابسته به اداره خودگردان کُرد، این بیانیه تاکید کرد نمی‌توان کسی را در دو طرف مختلف، مجبور به خدمت نظامی اجباری کرد. اشاره این بیانیه به شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای نظام اسد است.
این بیانیه همچنین با دخالت در امور مدارس خصوصی وابسته به کلیساها که در منطقه جزیره مستقر هستند، اعلام مخالفت کرد و افزود که این دخالت، سیر روند آموزشی و پرورشی را مختل می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر