۱۳۹۴ مهر ۲۴, جمعه

اخراج سریع‌ پناه‌جویانی که تقاضای پناهندگی آنها رد می‌شود

اخراج سریع‌ پناه‌جویانی که تقاضای پناهندگی آنها رد می‌شود

بسته تغییرات گسترده در قوانین پناهندگی که توسط وزارت کشور آلمان تهیه شده بود در پارلمان این کشور به تصویب رسید.

به گزارش «محبت نیوز» توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان و بسیاری از سیاست‌مداران این کشور، موج عظیم پناه‌جویان در ماه‌های گذشته را “چالش بزرگی” خوانده‌اند که ساماندهی آن، از جمله نیازمند بازنگری در قوانین موجود است.
پیشنهادهای وزارت کشور برای بازنگری در قوانین پناهندگی آلمان روز پنج‌شنبه (۱۵ اکتبر/ ۲۳ مهر) در پارلمان فدرال (بوندس‌تاگ) به بحث گذاشته شد و با رأی اکثریت نمایندگان به تصویب رسید.
بر اساس گزارش‌ها در این نشست ۴۷۵ نماینده به بسته پیشنهادی وزارت کشور رأی موافق و ۶۸ نماینده رأی مخالف دادند. ۵۶ نماینده نیز به این بسته رأی ممتنع داده‌اند.
افزایش و شتاب اخراج پناه‌جویان
کوتاه کردن زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی پناه‌جویان و اخراج سریع‌تر کسانی که تقاضای پناهندگی آنها رد شده، از جمله تغییراتی است که در پارلمان فدرال آلمان به تصویب رسید.
سخت‌گیری بیشتر در مورد کسانی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده و جایگزینی کمک‌های نقدی با مواد غذایی و وسائل مورد نیاز متقاضیان پناهندگی در اقامت‌گاه‌های موقت از دیگر نکاتی است که قانون‌گذاران بر سر آن به توافق رسیده‌اند.
همچنین مطابق قوانین جدید کسانی که با تقاضای پناهندگی آنها موافقت نشده، اما از ترک آلمان خودداری می‌کنند از دریافت هرگونه کمک‌های اجتماعی محروم خواهند شد.
در قانون جدید پناهندگی، سه کشور دیگر حوزه بالکان (آلبانی، کوزوو و مونته‌نگرو) به مجموعه “کشورهای مبدأ امن” اضافه شده‌اند.
با این حساب شهروندان این سه کشور از آنجا که در کشورشان “تعقیب سیاسی و مجازات‌های غیرانسانی” وجود ندارد، تقریبن امکانی برای پناهنده شدن به آلمان ندارند و اخراج آنها می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر