۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

ادامه آزار و تعقیب نوکیشان مسیحی در کشورهای حوزه خلیج فارس

ادامه آزار و تعقیب نوکیشان مسیحی در کشورهای حوزه خلیج فارس

در کشورهای حوزه خلیج فارس کماکان مجازات نوکیشان مسیحی در این کشورها مرگ است و گروه های مسیحی بشارتی نیز حق تبلیغ ندارند.
 «محبت نیوز»، چندی پیش نوشتاری تحت عنوان “رشد مسیحیت در کشورهای حوزه خلیج فارس” در محبت نیوز منتشر گردید. در نگاه نخست شاید این اندیشه به ذهن مخاطب راه یابد که این کشورها از آن درجه از آزادی مذهب برخوردارند که مسیحیت به آسانی در میان آنان در حال رشد است. در مقاله پیشین تأکید شده است حضور کارکنان و کارمند مسیحی در این کشورها باعث آشنایی مسلمانان با مسیحیت شده است.
 با وجود حضور چند میلیون مسیحی در کشورهای حوزه خلیج فارس اما کلیسای رسمی و فعال در این کشورها به سختی یافت می شوند.
با وجود آزادی نسبی مسیحیان خارجی، نوکیشان مسیحی با پیشه مسلمانی به سختی مجازات می شوند.
کارشناس مسائل خاورمیانه سازمان درهای باز (Open Doors)، در اینباره می گوید کماکان مجازات نوکیشان مسیحی در این کشورها مرگ است و گروه های بشارتی نیز حق تبلیغ ندارند.
به نقل از گزارش خبرگزاری CBN، خانم کاتز می گوید؛ بسیاری  از کارگران مسیحی به اتهام بشارت انجیل از این کشورها اخراج شده اند. وی برای مثال از کشور قطر یاد می کند که تنی چند از کارگران مسیحی را اخراج کرده است. همچنین در این کشور مجوز ساخت کلیسا صادر نمی گردد. کاتز می گوید باید روشن کنیم که سعودی‌هایی از فشار بر مسیحیان در تمام کشورهای حوزه خلیج فارس شدیدن حمایت می‌کنند. آزار دهندگان مسیحیان در هر جایی هستند. آنها مسیحیان را در عربستان سعودی تحت تعقیب قرار می دهند؛ اتیوپیایی‌هایی که در آن جا کار می‌کنند، مورد آزار قرار می‌گیرند. در یمن نیز وضعیت مسیحیان دشوار است، در این کشور حتی مسیحیانی که مسیحی زاده شده اند برای گرویدن به اسلام تحت فشار هستند.
در قطر، بحرین و کویت نیروهای امنیتی کنترل شدیدی بر کلیساهای خانگی دارند و تنها خارجیان مجاز به رفت و آمد به این کلیساها هستند.
مسیحیان طبق آیه ٢٩ سوره توبه می‌توانند بر دین خود باقی مانده و با پرداخت جزیه به عنوان اهل ذمه در کنار مسلمانان به زندگی خود ادامه دهند.
از سوی دیگر، پس از گسترش فتوحات در مناطق مسیحی‌نشین و درپی آن افزایش تعداد اهل ذمه در جامعه اسلامی، مباحث حقوقی مربوط به ذمیان به شکل جدی‌تر مطرح شد.
شوربختانه، موضوع تعامل مسلمانان با مسیحیان و به طور کلی پیروان سایر ادیان از موضوعاتی است که انتقادهای بسیاری را نسبت به مسلمانان برانگیخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر