۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

درگیری مسیحیان و مسلمانان در آچه اندونزی

درگیری مسیحیان و مسلمانان در آچه اندونزی

در درگیری ها بین گروهی از مسلمانان و مسیحیان در منطقه ‘آچه’ اندونزی یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش «محبت نیوز» تارنمای روزنامه ‘جاکارتا گلوب’ اعلام کرد دو گروه از ساکنان روستای ‘دانگوران’ در ‘سیمپانگ کانان’ منطقه ‘آچه’ اندونزی روز سه شنبه با یکدیگر به زدوخورد پرداختند که با اصابت گلوله ، یک نفر کشته و براثر ضربات چاقو چند نفر زخمی و به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند.
 پلیس برای پایان دادن به این درگیری عازم منطقه شد و گزارش رسانه های اندونزی حاکیست صدای شلیک گلوله نیز به گوش رسیده است.
به گفته واحد مرکزی خبر یکی از شاهدان عینی این حادثه، ادعا کرد که  مسلمانان این کلیسا را به محاصره خود در آوردند و پس از آن برخی افراد مسلح از کلیسا خارج شده و گروهی از مسلمانان را هدف قرار دادند. بر اثر اصابت گلوله شلیک شده  یک نفر جان خود را از دست داد.
مسلمانان آچه به فعالیت کلیساهای غیرقانونی در این منطقه اعتراض داشتند.
حدود ۲۰ کلیسا در این منطقه اندونزی فعالیت دارند . برخی آمارها نشان می دهد ۹۸.۶ درصد جمعیت این منظقه مسلمان هستند. مسلمانان منطقه ادعا می کنند که این کلیساها بدون داشتن مجوز فعالیت دارند.
ساکنان منطقه آچه پیش از این از مقامات اجرایی این منطقه خواسته بودند کلیساهای بدون مجوز را تعطیل کند و روز (سه شنبه) را آخرین مهلت عملی کردن این درخواست عنوان کرده بودند.
مقامات محلی موافقت کرده بودند حدود ۱۰ کلیسا که مجوز فعالیت نداشتند را تعطیل کنند.
افراد تمام نژادها، قوم ها و ملیت ها از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در آچه اندونزی که با قوانین اسلامی اداره می شود، ملزم به حفظ حجاب شدند.
پلیس استان آچه اندونزی در شب سال نو میلادی نیز استفاده از ترقه و وسایل آتش بازی را برای برگزاری مراسم سال نو در این استان که در نوک شمالی جزیره سوماترا واقع شده، ممنوع کرده است.
آچه از جمله مناطقی است که همواره توجه دولتمردان اندونزی را به خود معطوف داشته و تلاش های مختلف تاکنون نتوانسته به برخی درگیری های در این منطقه پایان دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر