۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

دیوارکشی بین محله‌ای یهودی‌نشین و مسلمان‌نشین در اورشلیم

دیوارکشی بین محله‌ای یهودی‌نشین و مسلمان‌نشین در اورشلیم

حملات خونین به شهروندان اسرائیلی در هفته‌های اخیر و واکنش نیروهای امنیتی این کشور و مرگ فلسطینی‌ها موج تازه‌ای از ترس و خشونت بر اسرائیل حاکم کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» گفته می‌شود در تل‌آویو و سه شهر دیگر در این کشور کارکردن عرب‌های اسرائیلی در مدرسه‌ها ممنوع اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پدر و مادرهای اسرائیلی از ترس جان کودکانشان خواسته‌اند سرایدارها و نظافتچی‌های عرب از مدارس اخراج شوند.
به گزارش دویچه وله، دولت اسرائیل در ادامه تشدید تدابیر امنیتی در هفته‌های اخیر روز یکشنبه (۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر) به پلیس اختیار داد افراد را بدون مورد مشکوک مشخص، بازرسی کنند. افزون بر این، دیواری بتنی در اورشلیم (بیت‌المقدس) محله‌ای عرب‌نشین و اسرائیلی‌نشین را از هم جدا می‌کند. دلیل احداث دیوار، سنگ‌پرانی مکرر در محله یهودی‌نشین “آرمون هاناتزیوْ” اعلام شده است. این دیوار در روزهای پیش رو طولانی‌تر هم می‌شود.
پلیس در بیت‌المقدس شرقی هم پست‌های ایست-بازرسی در خیابان‌ها برقرار کرده است. به نوشته‌ی روزنامه هاآرتص اسرائیل، حرکت خودرو در ۱۱ خیابان این منطقه ممنوع است.
کابینه امنیتی اسرائیل شامگاه سه‌شنبه گذشته (۲۱ مهر) در جلسه‌ای اضطراری پلیس را مجاز کرد تا در صورت افزایش تنش‌ها، مناطق عرب‌نشین شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) را مسدود کند. پلیس اسرائیل همچنین مجاز شد از این پس منازل “تروریست‌”ها را تخریب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر