۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه

دشواری پلیس در اخراج پناهجویان

دشواری پلیس در اخراج پناهجویان

دولت به پلیس ماموریت داده است تا شمار هرچه بیشتری از پناهجویانی را که حکم اخراج دریافت کرده‌اند از سوئد اخراج کند.
به گزارش «محبت نیوز» ۷۰ درصد از پناهجویانی که مشخصات آنها برای اخراج دراختیار پلیس قرارداده ‌شده، گریخته و خود را مخفی کرده‌اند و پلیس نیز از امکانات کافی برای یافتن آنها برخوردارنیست.
به گفته تارنمای رادیو سوئد، از سال ۲۰۱۲ تاکنون حدود ۳۰ هزارنفر از دسترس اداره مهاجرت گریخته‌اند، اما مشخص نیست که چه تعداد از آنها به زندگی مخفی روی آورده‌اند. یک پناهجوی افغان که مدت‌هاست به صورت مخفی زندگی می‌کند به اکوت، واحدخبر رادیوسوئد از وضعیت وحشتناک خود گفته و این که شب ها، هنگام خواب آرزو می‌کرده که روزبعد بیدار نشود.
او که برای فرار از پلیس و گرفتارشدن، سعی می‌کرده روزها خود را در گوشه‌ای پنهان کند و شب‌ها را نیز در قطارهای زیرزمینی و ایستگاه های قطار بگذراند، می‌گوید که پناهجوی اخراجی بودن به معنای داشتن یک زندگی بسیار دشواراست و اگر آدم مجبور نباشد، به چنین زندگی‌ی تن نمی‌دهد.
درسال جاری تاکنون، اداره مهاجرت مشخصات ۹۰۰۰ نفر را که باید از سوئد اخراج شوند به پلیس داده است، اما بیش از ۷۰ درصد آنها دارای فاقد هرگونه نشانی هستند و در اداره مهاجرت نیز به عنوان فراری ثبت شده‌اند. پلیس نیز با امکانات کمی که دارد، نمی تواند آنها را پیداکند. آنها در جستجوی این افراد هستند، اما این جستجو فعالانه صورت نمی گیرد. این را Patrik Engström رئیس واحد عملیات کشوری در پلیس مرزی می‌گوید.
او همچنین می‌گوید که منتظر دریافت خبر و اطلاع از طرف مردم هستند و این که پلیس امکاناتی را که بتواند به هرجا برود و پناهجویان فراری را که ۷۰ درصد پناهجویان اخراجی هستند، پیداکند ندارد.
از ۹۰۰۰ نفر که در سال جاری مشخصاتشان برای اخراج به پلیس داده شده، یک هزار نفر تاکنون اخراج شده‌اند. به گفته Patrik Engström این تعداد تنها ۱۲ درصد این پناهجویان هستند که نشان‌ می‌دهد کار پلیس چندان مؤثر نبوده‌است، اما به گفته او پلیس در وضعیتی با امکانات بی نهایت قرارندارد و باید دراستفاده از این امکانات، جوانب مختلف را بسنجد.
شمار پناهجویانی که حکم اخراج دریافت کرده و باید از سوئد اخراج شوند در طول سال‌های اخیر افزایش یافته و اینک مشخصات ۲۱۰۰۰ نفر آنها به پلیس داده شده است. ازاین تعداد، پرونده ۱۵۰۰۰ نفر بررسی شده و پلیس، تعقیب آنها را در دستور کار قرارداده‌است.
به گفته Patrik Engström اگر پلیس امکانات بیشتری داشت، می‌توانست تعداد بیشتری ازاین پناهجویان را اخراج کند. او به وضعیت کنونی و این که پلیس باید به کنترل مرزها بیش از کار اجرایی اولویت بدهد اشاره می‌کند و می‌گوید که در بخش اجرایی، پلیس با کمبود پرسنل و مامور روبروست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر