۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

اسقف های کلیسای انگلیس: بریتانیا پناهجویان بیشتری را بپذیرد

اسقف های کلیسای انگلیس: بریتانیا پناهجویان بیشتری را بپذیرد

اسقفهای کلیسای انگلستان از دولت بریتانیا خواسته‌اند که این کشور پناهجویان بیشتری را بپذیرد.
به گزارش «محبت نیوز» در حال حاضر قرار است طی ۵ سال آینده،۲۰ هزار پناهجوی سوری در بریتانیا پذیرفته شود. اما اسقف های کلیسای انگلستان می‌خواهند ۳۰ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شود.
درخواست این اسقف ها که ماه گذشته و در یک نامه خصوصی به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، مطرح شده بود تازه علنی شده است.
در این نامه گفته شده است که ابعاد درد و رنج انسانی موجود در سوریه واکنشی قابل توجه و معنادار می‌‍طلبد.
اسقف دورهام در این رابطه گفته “بسیار مایوس” است از اینکه آنها پاسخی جامع به این نامه دریافت نکرده‌اند.
این درحالیست که مقامات دفتر نخست وزیری بریتانیا گفته‌اند که این کشور “سیاستی جامع” در قبال بحران پناجویان دارد.
بحران پناهجویان
همزمان اعلام شده است که در پی بسته‌شدن مرز مجارستان به روی مهاجران، هزاران پناهجو در حال عبور از مرز کرواسی به اسلوونی هستند.
روز شنبه (۱۷ اکتبر/۲۵ مهر) نزدیک به ۲۷۰۰ پناهجو وارد اسلوونی شدند و انتظار می‌رود تعداد بیشتری در ساعات بعدی وارد این کشور شوند. مقصد نهایی اغلب آنها آلمان، اتریش و دیگر کشورهای اروپایی است.
به گفته میرو سرار، نخست‌وزیر اسلوونی، ارتش این کشور برای کمک به پلیس در برقراری نظم در حال آماده باش است. به گفته نخست وزیر اسلوونی تا زمانی که آلمان و اتریش مرزهایشان را باز بگذارند این کشور آماده پذیرش مهاجران است.
از آنجا که رهبران اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر برنامه‌ای جهت مدیریت موج مهاجران به توافق برسند مجارستان مرزهای خود را با کرواسی نیمه شب جمعه بست.
ماه گذشته مجارستان مرز خود با صربستان را نیز بست. این مرز نقطه عبوری دیگری برای پناهجویان عازم اروپای غربی بود.
در چند ماه اخیر، ورود هزاران پناهجو به ویژه آوارگان سوری، به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید دریافت پناهندگی و نیز چشم‌انداز ادامه این روند، کشورهای اروپایی را به چاره‌اندیشی واداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر