۱۳۹۴ خرداد ۱۵, جمعه

انتقادها به بازسازی آرامگاه آیت‌الله خمینی؛ نظرات شما

انتقادها به بازسازی آرامگاه آیت‌الله خمینی؛

  • 4 ژوئن 2015 - 14 خرداد 1394
  •  
  • 2اظهارنظر
در روزهای اخیر انتقادها از "تجمل‌گرایی و ولخرجی" در بازسازی آرامگاه آیت‌الله خمینی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و بعضی رسانه‌های هوادار جمهوری اسلامی، از جمله کیهان، جمهوری اسلامی و فارس شدت گرفته است.
حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان "این مرقد امام مستضعفین است یا کاخ پادشاهان" نوشته است: "این روزها اگر راهتان به حرم مطهر امام خمینی (ره) افتاده باشد، حتما خواهید دید که دیگر از آن مرقد امام مستضعفین و پابرهنگان خبری نیست بلکه با قصری باشکوه روبه‌رو می‌شوید که نمی‌تواند نماد امام مبارز و مخالف کاخ‌نشین‌ها باشد".
در عین حال روابط عمومی سپاه پاسداران به منتقدان "تجمل‌گرایی" در بازسازی آرامگاه آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی ایران، هشدار داده و گفته است که نباید "نوعی عمل شود که موجبات سوء استفاده دشمنان امام و انقلاب فراهم آید".
نظر شما درباره بازسازی آرامگاه آیت‌الله خمینی چیست؟ آیا با انتقادهای آقای شریعمتداری و دیگر رسانه‌‌های اصولگرا موافقید؟ درباره واکنش سپاه چه فکر می‌کنید؟
قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار آیت‌الله خمینی، منتقدان را به "حسادت و نادانی" متهم کرده و گفته است "امام خمینی فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جا دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح مطرح باشد".
آقای انصاری پیش‌بینی کرده که این بنا تا قرن‌ها باقی بماند و در توجیه مخارج بازسازی آن هم گفته است "اگر قرار باشد یک فضایی داشته باشیم که هیچ یک از المان‌های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می‌توان یک مکان گردشگری که سالانه میلیون‌ها نفر در آن حضور یابند را داشته باشیم".
درباره توضیحات آقای انصاری چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما دلیل واکنش گسترده منتقدان به بازسازی این مکان چیست؟
درباره اهمیت چنین مکانی به عنوان آرامگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی چه فکر می‌کنید؟
بسیاری از حکومت‌ها در دوره کار خود آثار و بناهای تاریخی به جا می‌گذراند. آرامگاه بسیاری از امام‌ها و امامزاده‌ها هم در ایران معماری مجللی دارند.
آیا به نظر شما آرامگاه آیت‌الله خمینی می‌تواند یک اثر تاریخی باشد یا فکر می‌کنید لزومی برای ساخت یک بنای مجلل برای اولین رهبر جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد؟
اگر شما از این مکان بازدید کرده‌اید، درباره معماری و امکانات زیارتی و سیاحتی آن چه فکر می‌کنید؟
اگر مایلید در برنامه نوبت شما شرکت کنید می‌توانید اطلاعات تماس خود را برای بی‌بی‌سی فارسی بفرستید تا با شما تماس گرفته شود.
تماس با نوبت شما:
شماره‌های تلفن‌: ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۰۷۷ و ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۰۷۸
پیامک: ۰۰۴۴۷۸۹۴۶۲۱۱۱۹
ایمیل: shoma@bbc.co.uk
فیسبوک: facebook.com/bbcshoma
توییتر: bbcshoma@
همچنین می توانید دیدگاه‌های خود را در این باره در فرم نظرخواهی زیر بنویسید تا در برنامه نوبت شما مطرح شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر