۱۳۹۴ خرداد ۱۵, جمعه

نویسنده 'بازی تاج‌وتخت': متاسفانه تجاوز جنسی بخشی از واقعیت جنگ است

نویسنده 'بازی تاج‌وتخت': متاسفانه تجاوز جنسی بخشی از واقعیت جنگ است

  • 18 دقیقه پیش
با وجود محبوبیت جهانی سریال پربیننده بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، برخی از بینندگان این درام تاریخی - فانتزی از وجود برخی صحنه های خشونت جنسی علیه زنان در این سریال ابراز ناخشنودی کرده اند.
جورج آر آر مارتین، نویسنده رمان هایی که این سریال اقتباسی از آنهاست، از وجود صحنه تجاوز در یکی از صحنه های فصل پنجم این سریال دفاع کرده و گفته است که تجاوز "متاسفانه هنوز هم بخشی از جنگ است."
به گزارش انترتینمنت ویکلی، او گفته است:‌ "اگر هنگام نوشتن از جنگ، بخواهید فقط از نبردهای جذاب و کشتن هیولاها به دست قهرمانان داستان، و چیزهایی از این دست بنویسید، در این صورت، یک جور بی صداقتی اساسی در کار شما خواهد بود."
جورج آر آر مارتین درباره وقوع تجاوزهای جنسی در جریان جنگ ها گفته است:‌ "فکر نمی کنم که باید وانمود کنیم چنین چیزی وجود ندارد."
او گفته است: "من می خواهم کشمکش را به تصویر بکشم. درام از دل درگیری و ناسازگاری شکل می گیرد. اگر یک مدینه فاضله را به تصویر کشیده باشید، در این صورت احتمالا یک کتاب ملال آور نوشته اید."
سریال بازی تاج و تخت بر اساس مجموعه رمان "بازی تاج و تخت: سرود یخ و آتش" نوشته جورج آر آر مارتین ساخته شده است. مارتین نوشتن این کتاب را از سال ۱۹۹۱ شروع کرد و اولین کتابش در سال ۱۹۹۶ منتشر شد.
جورج آر آر مارتین در این اثر، جهانی فانتزی را در دورانی شبیه قرون وسطا خلق کرده است که در آن حکومت ها، سیاست های پشت پرده و نقش روابط خانوادگی را در بازی برای تصاحب تاج و تخت نشان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر