۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

وکیل حمید بقایی: موکلم 'به اتهام اختلاس ۳۰۰ میلیون تومانی' بازداشت شده

وکیل حمید بقایی: موکلم 'به اتهام اختلاس ۳۰۰ میلیون تومانی' بازداشت شده

حمید بقایی یکی از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد بوده استباشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به سازمان صدا و سیما، از قول وکیل حمید بقایی نوشته است که او در ارتباط با یک اتهام اختلاس ۳۰۰ میلیون تومانی بازداشت شده است.
 
علی اصغر حسینی، وکیل آقای بقایی، ضمن انتقاد از رسانه‌ای شدن نام موکلش به عنوان متهم این پرونده، اخبار روزهای اخیر درباره اتهام حمید بقایی را رد کرده و گفته است که پرونده درباره مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان "پاداش" به مقام‌های دولتی بوده است.
 
آقای حسینی گفته است به جای پرداخت پاداش مستقیم به این افراد، نهاد ریاست جمهوری مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به صندوق قرض‌الحسنه‌ای می‌دهد که ۱۶ نفر از مقام‌ها از آن صندوق وام گرفته بودند، و این ۳۰۰ میلیون تومان برای تسویه تمام یا بخشی از وام‌های این ۱۶ نفر، تا سقف ۲۵ میلیون تومان، استفاده می‌شود.
 
به گفته وکیل حمید بقایی، که به عنوان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری مسئول پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان به صندوق بوده، خود آقای بقایی یکی از ۱۶ مقام دولتی بوده که وامش را از محل این مبلغ تسویه کرده است.
 
حمید بقایی، مشاور اجرایی محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری او، از دو هفته پیش در بازداشت است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، به هنگام اعلام خبر بازداشت او اطلاعاتی درباره پرونده‌اش نداد.
محمود احمدی نژاد پس از بازداشت آقای بقایی با انتشار اطلاعیه‌ای او را فردی "پاکدست" معرفی کرد.
 
حمید بقایی دومین معاون آقای احمدی نژاد است که با اتهامات مالی روانه زندان می‌شود و پیش از این، محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد به اتهام فساد مالی به زندان افتاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر