۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

مصباح یزدی: برخی از بستگان آیت الله خمینی رفوزه شدند

مصباح یزدی: برخی از بستگان آیت الله خمینی رفوزه شدند

محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از تحریف آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته است که برخی از اعضای خانواده وی مانند برخی از اعضای خانواده پیامبر اسلام «رفوزه» شدند.
 
به گزارش روز شنبه ۳۰ خردادماه «تسنیم»، محمد تقی مصباح یزدی در مصاحبه با نشریه « عصر اندیشه» با اشاره به تاریخ صدر اسلام و «عامل انحراف بودن» برخی از بستگان پیامبر اسلام گفته است: «آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی.»
 
این عضو مجلس خبرگان که برخی رسانه از او به عنوان پدر معنوی جبهه پایداری یاد می کنند، به طور مشخص نامی از این اعضای خانواده آیت الله خمینی به میان نیاورده است.
 
محمد تقی مصباح یزدی در ادامه این مصاحبه و در پاسخ به نقل قولی از اکبر هاشمی رفسنجانی که گفته بود «تمدنی که امام می‌خواست این انقلاب ایجاد کند، دچار انحراف شده است» و «حتی از شما به‌عنوان یکی از تحریف‌گران امام نام می‌برند» ، اظهار داشت: «کسانی که ما را متهم به تحریف می‌کنند [آقای هاشمی رفسنجانی]، در واقع افترا می‌زنند و افترا از قدیمی‌ترین شگردهای شیطانی است».
وی اضافه کرد: «اگر امام را تحریف کنند، یعنی دارو را تبدیل به سم کرده‌اند. نتیجه این است که به‌جای بهبود، مرگ خواهد بود.»
مساله تحریف آیت الله خمینی ابتدا در سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در روز ۱۴ خردادمطرح شد.
 
علی خامنه ای «تحریف» رفتار و گفتار بنیانگذار جمهوری اسلامی را «خطری بزرگ» و «منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران» توصیف کرد.
 
به دنبال این اظهارات، موجی از اظهارات مشابه رهبر جمهوری اسلامی آغاز شده و شماری از چهره‌های اصولگرا و ائمه جمعه در نقاط مختلف ایران علیه چنین رویکردی موضعگیری کرده‌اند.
 
هرچند رهبر جمهوری اسلامی اسمی از «تحریف کننده» آیت‌الله خمینی به میان نیاورد، اما به نظر می‌رسد این انتقادها متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت، باشد که روز ۱۳ خرداد امسال با تجلیل از آیت‌االله خمینی او را «مروج رحمانیت اسلام» خواند و مدعی شد که اندیشه خشونت در فعالیت‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی جایی نداشته است.
 
اظهارات آقای هاشمی در نشستی با عنوان «جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی» بیان شده، نشستی که در آستانه بیست‌وششمین سالگرد درگذشت آقای خمینی برگزار شد.
 
آقای رفسنجانی که خود از چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خمینی محسوب می‌شد، در این نشست اظهار داشت: «انقلابی که امام [آیت‌الله خمینی] طراحی و رهبری کرد، عاری از هرگونه خشونت بود و هیچ‌گاه در برنامه‌ریزی ایشان فعالیت‌های خشن وجود نداشت».
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در اکنش به اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود، تحریف آیت‌الله روح‌الله خمینی، بینانگذار جمهوری اسلامی، این است که وی به عنوان «اسطوره آزادیخواهی» معرفی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر