۱۳۹۵ خرداد ۷, جمعه

سودای برقراری «حکومت اسلامی» از مصباح تا ابوبکر البغدادی

سودای برقراری «حکومت اسلامی» از مصباح تا ابوبکر البغدادی

درحالی که دنیای امروز به سمت جهانی شدن و برداشته شدن مرزها بر مبنای دموکراسی پیش می رود در خاورمیانه همچنان بنیادگرایان به فکر ایجاد حکومت اسلامی هستند!
«محبت‌نیوز»- وب‌سایت دفتر محمد تقی مصباح‌یزدی در گزارشی با عنوان «اختیارات ولى فقیه در خارج از مرزهاى کشورى که تحت ولایت اوست» به مسئله بیعت شهروندان مسلمان سرزمین‌های دیگر با ولی فقیه و همین طور وضعیت اتباع مسلمانان ساکن کشورهای غیراسلامی نسبت به ولی فقیه و حکومت اسلامی پرداخته است.
بخش عمده آنچه در این مقاله در مورد دغدغه‌های تشکیل حکومت اسلامی آمده شبیه اصول و مبانی تفکر تروریست‌های گروه دولت اسلامی (داعش) است که به فکر تاسیس خلافت و حکومت اسلامی هستند و ابوبکرالبغدادی اصلی‌ترین تئوریسین آن است.
به عنوان نمونه در این گزارش پرسیده شده «اگر افرادى در داخل مرزهاى کشورى که با نظام ولایت فقیه اداره مى شود به هر دلیلى با ولى فقیه بیعت نکردند آیا اوامر حکومتى او نسبت به ایشان نافذ و لازم الاجرا است یا نه؟»
در پرسشی دیگر مطرح شده «اگر دو کشور اسلامى، نظام ولایت فقیه را پذیرفتند، اما مردم هر کدام از آن‌ها فقیه خاصى را براى ولایت تعیین کردند یا خبرگان هر کشور به فقیهى غیر از فقیه کشور دیگر رأى دادند آیا در این صورت، حکم هر یک از دو فقیه مفروض تنها در حوزه ولایت خودش نافذ است یا شامل مردم کشور دیگر هم مى شود یا باید قائل به تفصیل شد؟»
یا اگر فرد یا گروه مسلمانى در یک کشور غیر اسلامى (بیرون از مرزهاى کشور اسلامى مفروضى که با سیستم ولایت فقیه اداره مى‌شود) زندگى مى کند آیا واجب است که از اوامر حکومتى فقیه مزبور، اطاعت کند یا نه؟
همچنین پرسیده شده اگر افرادى در داخل مرزهاى کشورى که با نظام ولایت فقیه اداره مى شود به هر دلیلى با ولى فقیه بیعت نکردند آیا اوامر حکومتى او نسبت به ایشان نافذ و لازم الاجرا است یا نه؟
در بخشی از این مقاله آمده «سرزمینى که اتباع حکومت اسلامى در آن زندگى مى کنند دارالاسلام شناخته مى شود و مرز املاک ایشان (با توابع و لواحق) مرز دارالاسلام خواهد بود، خواه با عوامل طبیعى مانند دریا و کوه مشخص شود یا با علائم قراردادى».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر