۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

استقبال میلیونی از توئیتر پاپ

استقبال میلیونی از توئیتر پاپ

ارسال پیام‌های توییتری پاپ توسط همکاران او در واتیکان انجام می‌شود، اما هر جمله‌ رهبر کاتولیک‌های جهان با تایید خود او نوشته می‌شود.
به گزارش «محبت نیوز» پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به توئیتر پیوسته و به شش زبان جهان با ۲۷ میلیون نفر از پیروان و علاقمندان خود در سراسر جهان ارتباط دارد که و شمار آن رو به افزایش است.
ارتباط‌ها در واتیکان هنوز هم گاهی به روش‌هایی انجام می‌شوند که ده‌ها سال پیش صورت می‌گرفتند.
متونی که باید به اطلاع پیروان برسند، ابتدا منتشر و بعد پخش می‌شوند. این شرایط در حالی است که واتیکان مدت‌هاست در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال است و پاپ بر این نظر است که باید در شبکه‌هایی چون توییتر فعال بود.
پاپ فرانسیس پیش از این نیز در تایید شبکه‌های اجتماعی گفته بود استفاده خردمندانه از شیوه‌های مدرن ارتباطی چون اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی هدیه‌ای هستند از سوی خداوند.
او در همین رابطه با تیم کوک، مدیرعامل اَپل دیدار و با او در باره فناوری‌های ارتباطی گفتگو کرده بود.
«برند‌ هاگنکرد» مسئول بخش آلمانی رادیو واتیکان، بر این نظر است که امروز باید از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط صحیح استفاده کرد و با ارسال ۱۴۰ حرف به عنوان پیام در توییتر می‌توان به خوبی با مومنان و علاقمندان به کلیسا ارتباط برقرار کرد.
گفته می‌شود همان‌گونه که عیسی مسیح به ترویج مسیحیت پرداخت و کوشید این آئین را همه‌گیر کند، امروز نیز پاپ در توییتر به شش زبان معتبر دنیا با ۲۷ میلیون هوادار جوان در ارتباط است و پیام‌هایش را به آنها می‌رساند.
به تازگی پاپ در اینستاگرام نیز ظاهر شده، اما در این زمینه هنوز سیاستی راهبردی از طرف واتیکان ارائه نشده است.
برند‌ هاگنکرد، مسئول بخش آلمانی رادیو واتیکان، بر این نظر است که ابتدا باید همه راه‌های ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی مختلف را آزمایش کرد و دید آیا امکان ارتباط از راه آن شبکه خاص وجود دارد و راه‌های ارتباطی از طرف مخاطبان پذیرفته می‌شوند یا نه.
البته پاپ خود پشت کامپیوتر یا تبلت نمی‌نشیند تا پیام‌ها را بنویسد و توسط تلفن همراه آنها را ارسال کند. ارسال پیام‌های توییتری پاپ توسط همکاران او در واتیکان انجام می‌شود، اما هر جمله‌ رهبر کاتولیک‌های جهان با تایید خود او نوشته می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر