۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

عشق ممنوعه دو مسلمان آنان را رهسپار آمریکا کرد

عشق ممنوعه دو مسلمان آنان را رهسپار آمریکا کرد

عشق ممنوعه دو مسلمان در افغانستان آنان را رهسپار آمریکا کرد
eshgh
«محبت نیوز» – موانع فرهنگی و سنتی جامعه افغانستان دو عاشق را با وجود موانع غیرقابل تصور روانه آمریکا کرد.
عشق ممنوعه‌ آن‌ها را برای تمام زندگی آواره کرد و مجبور شدند به خاطر آن، در کوه‌های بلند و دوردست افغانستان، برای مدتی در تبعید به سر برند. مدتی هم به تاجیکستان پناه بردند و حتی برای فرار از تهدید مرگ توسط اعضای فامیل‌شان، به زندان پناه بردند.
حالا، دو سال پس از این‌که این دو جوان عاشق اهل افغانستان در پی عشق‌شان از خواست‌های فامیل‌شان فرار کردند، در ناوقت روز سه‌شنبه، با گرفتن یک ویزای ۹۰ روزه از سفارت آمریکا در کابل، به شهر نیویورک رسیدند.
زکیه و محمدعلی قصد دارند تا به کمک یک گروه امداد بین‌المللی، درخواست پناهندگی بدهند. دیری است که این دو جفت افغان، همراه با دختر ۱۷ ماهه‌شان رقیه، زندگی عادی و خاطری آرام نداشته‌اند.
زمانی که زکیه فامیلش را ترک کرد، اعضای فامیل او از روستای ‌شان اخراج شدند و در پی تعقیب زکیه و محمدعلی برآمدند.
فامیل زکیه، به‌عنوان یک تاجیک سنی، عشق او و ازدواجش را با محمدعلی که یک هزاره شیعه است، باعث بدنامی‌شان می‌داند و از نگاه فامیلش زکیه باید کشته شود.
اما مشکلات طاقت‌فرسای فرا‌روی این دو عاشق که به‌طور سلسله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز و همچنان در کتاب «دو عاشق» نوشته راد ناردلند نقل‌شده‌اند، به نظر می‌رسد که هنوز پایانی ندارند. حتی اگر این دو جفت، تا پای جان عاشق هم در آمریکا پناهندگی بگیرند، هردوی‌شان بی‌سواد‌ هستند.
تجربۀ آن‌ها تنها کار و زندگی در مزارع کچالو، کنار خانه‌های‌شان در بامیان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر