۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

رشد باور دینی در بین روس ها

رشد باور دینی در بین روس ها

این مرکز توضیح می‌دهد که به نسبت اوایل دهه نود در قرن گذشته، تعداد افرادی که به خدا اعتقاد دارند تقریبن دو برابر شده است.
rossiaaaa
به گزارش «محبت‌نیوز» مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه در گزارشی عنوان کرده اعتقاد به خدا میان مردم روسیه نسبت به اوایل دهه نود در قرن گذشته تقریبن دو برابر شده و نظرسنجی ها نشان می دهد که ۶۷ درصد روس ها در زندگی روزمره خود به خدا توکل می کنند.
به نوشته «دیدبان روسیه» این مرکز طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آوریل در بین ۱۶۰۰ نفر از شهروندان در ۱۳۰ نقطه (۴۶ منطقه و جمهوری) اقدام به برگزاری نظرسنجی عمومی برای اطلاع از میزان باور دینی مردم روسیه کرده است.
در این نظرسنجی­‌ها مشخص شده که ۶۷ درصد روس­‌ها در زندگی روزمره به خدا توکل می­‌کنند؛ این در حالی است که سال ۱۹۹۱ کمتر از نصف مردم (۴۹%) به خدا توکل می­‌کردند.
این مرکز توضیح می‌دهد که به نسبت اوایل دهه نود در قرن گذشته، تعداد افرادی که به خدا اعتقاد دارند تقریبن دو برابر شده است. آمار این افراد از ۲۵ درصد در اوایل دهه نود به ۶۷ درصد در سال جاری رسیده است.
در عین حال تعداد افرادی که به هیچ نیرویی غیر از خود اعتقاد ندارند به نسبت سال ۱۹۹۱ تا هفت درصد کمتر شده و افرادی که به مفاهیمی همچون بهشت، جهنم، شیطان، زندگی پس از مرگ باور پیدا کرده­ اند بیشتر شده است.
امروز ۵۰ درصد مردم روسیه به معجزات دینی باور دارند که ۱۸ درصد بیش از گذشته (سال ۱۹۹۱) است.
۴۸ درصد افراد به تقدیر و سرنوشت باور دارند، حال آنکه ۲۵ سال پیش تنها ۲۵ درصد این مقوله را باور می­‌کردند. این مرکز همچنین سوالاتی راجع به سانسور مسائل دینی در هنر طرح کرده­‌اند که نتایج نشان می­‌دهد، همچون گذشته ۵۸% مردم مخالف انتقاد و یا حمله به مسائل مرتبط با دین هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر