۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

دفتر جوادی آملی «دیوث» را تایید کرد

دفتر جوادی آملی «دیوث» را تایید کرد

در کتاب «مجمع البحرین» آمده «دیوث» به مرد بى‌غیرتی گفته می‌شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌کند.
«محبت‌نیوز» – اواسط این هفته سایت رجانیوز از رسانه‌های تندرو نزدیک به احمدی‌نژاد به نقل از جوادی آملی خبری منتشر کرد با این تیتر «کسی که بیگانه راه می دهد دیوث سیاسی است»، این مرجع تقلید در دیدار خود با محمدرضا عارف گفته بود «کسی که بیگانه را راه می‌دهد دیوث سیاسی است بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست»
این خبر به سرعت در رسانه‌ها پیچید و با وجود شبهاتی که در آن وجود داشت رجانیوز همچنان بر انتشار آن اصرار داشت.
با بالا گرفتن دعوا بر سر این تیتر در پیامی با «حضرت استاد» نامیدن او نوشت «توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.
در ادامه این پیام آمده که در دیدار جوادی آملی و محمدرضا عارف به کارگیری واژه ای خاص موجب برداشت ناصوابی گشته که امید این توضیح در جهت رفع این ابهام مؤثر و مفید باشد.
یکی از واژه ها و مفاهیمی که در فقه کاربرد رسمی دارد واژه ( دیاثت ) است آنچه در فهم درست رهنمودهای حضرت استاد حائز اهمیت است، کاربرد اصطلاح «دیاثت» در دانش فقه و اخلاق است که با کاربرد عرفی آن، تفاوت زیادی دارد.
سپس توضیح داده شده که فقیهان شیعه، در ابواب قضاء، حدود و شهادات، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده اند.
همانطور که در کتاب «مجمع البحرین» آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بى‌غیرتی گفته می‌شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌کند. در این متن آمده دیاثت از گناهان کبیره است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر