۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

۲۵ هزار دلار جایزه برای نفی هولوکاست

۲۵ هزار دلار جایزه برای نفی هولوکاست

مدیرکل یونسکو از برپایی نمایشگاه هولوکاست در ایران به شدت انتقاد کرده و آن را به مسخره گرفتن یک واقعه تلخ تاریخی دانست.
photo_2016-05-16_13-24-09
به گزارش «محبت‌نیوز» مدیرکل یونسکو به گشایش دومین نمایشگاه هولوکاست در تهران انتقاد کرد و آن را به مسخره گرفتن یکی از برگ‌های غم‌انگیز تاریخ بشریت و موجب تشدید خشونت و نژادپرستی و برانگیخته شدن خشم دانست.
در بیانیه «ایرینا بوکووا» مدیرکل یونسکو آمده که برگزاری این نمایشگاه «با روحیه مدارای فرهنگ غنی پارسی و ارزش‌هایی که جمهوری اسلامی را به نامیدن سال ۲۰۱۰ به سال گفت‌وگوی تمدن‌ها کشاند» در تعارض است.
دومین نمایشگاه هولوکاست که تحت حمایت نهادهای امنیتی و شبه نظامی جمهوری اسلامی برگزار می شود از ۲۵ تا ۱۰ خرداد در تهران برقرار است؛ ۸۶۴ اثر از افرادی از ۵۰ کشور به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده و رتبه‌های اول تا سوم بخش کارتون این نمایشگاه به ترتیب ۱۲، ۸ و ۵ هزار دلار جایزه خواهند گرفت.
در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان حکومتی چون: مازیار بیژنی، شهرام رضایی، منصور مقدم، سامان احمدی، محمود نظری، جابر اسدی از ایران و همچنین کاریکاتوریست های ضد یهودی چون: جیتت کاستانا از اندونزی، رائد خلیل از سوریه، راشاد السامی از یمن، هیکابی دمیرچی از ترکیه، ماروچین از اندونزی، جوایکو از کلمبیا، توران آکسوی از ترکیه، توماس لوسفلد از فرانسه، عمر زوالوس از پرو دیده می‌شود.
همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه ۱۵ مه/۲۶ اردیبهشت در سخنانی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی “انکار” و “تمسخر” هولوکاست در ایران را محکوم کرد و گفت که جمهوری اسلامی درتدارک ایجاد یک “هولوکاست دیگر” است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر