۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

فائزه هاشمی: نگاه من به موضوع بهایی‌ها موضوع حقوق بشر است

فائزه هاشمی: نگاه من به موضوع بهایی‌ها موضوع حقوق بشر است

بهاییان باید مثل شهروندان دیگر کاملن از حقوق اولیه شهروندی برخوردار باشند.
faeze
به گزارش «محبت‌نیوز» در پی انتشار خبر دیدار فائژه هاشمی با فریبا کمال آبادی، زندانی بهایی سایت‌های زنجیره‌ای از زبان تنی چند از آیت‌الله‌ها، بهاییان را «کافر»، «نجس» و «منحرف» خواندند.
پس از آنکه در اقدامی بی‎سابقه فائزه هاشمی، دختر علی‌اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدار همبند پیشین خود، فریبا کمال آبادی، زندانی بهایی که برای پنج روز از زندان مرخصی گرفته رفت رسانه‌های تندرو حملات تازه‌ای علیه او آغاز کردند.
خبر دیدار او و جمع دیگری از مدافعان حقوق مدنی با فریبا کمال آبادی، عضو گروه «یاران ایران» بازتاب گسترده‌ای داشت.
فائزه هاشمی گفته این دیدار «یک وظیفه انسانی» بود.
در این دیدار نسرین ستوده، ژیلا بنی یعقوب، بهمن احمدی امویی و مهسا امرآبادی از روزنامه‌نگاران ایران هم حضور داشتند.
 فائزه هاشمی، در گفتگویی که در این باره با «ایران وایر» انجام داده می گوید «رفتن من به زندان باعث شد با یک سری افراد در آن‌جا همبند بشوم و آن‌ها را از نزدیک بشناسم.»
 او در ادامه می گوید «ارتباط من با فریبا یا دیگران ارتباط دوستانه‌ای است که در زندان به وجود آمده و خود جمهوری اسلامی باعث به وجود آمدن این ارتباط شده و نگاه من به این موضوع نگاه حقوق بشری است که آن‌ها هم باید مثل شهروندان دیگر کاملن از حقوق اولیه شهروندی برخوردار باشند که متاسفانه از کمترین حقوق برخوردار نیستند.»
وی تاکید می کند که «نگاه من به موضوع بهایی‌ها موضوع حقوق بشر است و این که حالا من مسلمانم و آن‌ها بهایی هستند و یا اینکه اصلن کدام دین خوب است و کدام دین بد است، این بحث‌ها نیست. موضوع حقوق بشر است و این که به هرحال یکسری اقشار در جامعه ما متاسفانه از حقوق اولیه‌شان برخوردار نیستند، از جمله بهایی‌ها و این خوب نیست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر