۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

پاپ: وابستگی به حیوانات خانگی و بی‌تفاوتی در قبال نیازمندان اشتباه است

پاپ: وابستگی به حیوانات خانگی و بی‌تفاوتی در قبال نیازمندان اشتباه است

رهبر کاتولیک‌های جهان از مسیحیان دعوت کرد تا خود را از بردگی رفاه مادی آزاد کرده و ترحم را با دلسوزی اشتباه نکنند.
Handmade Software, Inc. Image Alchemy v1.14
به گزارش «محبت‌نیوز» پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها بار دیگر به موضوع حیوانات خانگی اشاره کرد و از وابستگی به سگ و گربه و بی تفاوتی در قبال نیازمندان برحذر داشت.
رهبر کاتولیک‌های جهان در موعظه‌های روز شنبه خود در واتیکان خطاب به مسیحیان گفت «خیلی ها طوری وابسته به سگ‌ها و گربه‌های خانگی شده‌اند که نسبت به رنج و درد برادرانمان بی‌تفاوت هستند. برخی‌ها آنگونه به گربه ها و سگ ها وابسته شده که همسایگانشان را که از گرسنگی رنج می‌برند، بدون کمک رها می کنند. نه، نه این درست نیست.»
پاپ سپس از مسیحیان دعوت کرد تا دقت بیشتری کرده و ترحم را با حس دلسوزی که تنها یک احساس سطحی است و می تواند منجر به توهین به دیگران شود را اشتباه نکنند و گفت «نباید ترحم را با دلسوزی برای حیوانات خانگی اشتباه کرد. برخی اوقات می بینیم که در قبال حیوانات دلسوزی می شود اما در قبال درد و رنج برادران امان بی تفاوتی وجود دارد. ترحم یکی از ۷ برکت الهی است.»
رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین از مسیحیان دعوت کرد تا خود را از بردگی رفاه مادی آزاد کرده و ترحم را با دلسوزی اشتباه نکنند.
پاپ سال گذشته نیز به موضوع حیوانات خانگی اشاره و ضمن هشدار به زوج های جوان، بر لزوم فرزند داری در خانواده و وفاداری میان زوجین تاکید و از فرهنگ غلط نگهداری سگ و گربه در خانه به شدت انتقاد کرد و گفت: «شاید نگهداری از سگ و گربه در خانه راحت تر از فرزندداری باشد، اما سرانجام پیری و تنهایی می رسد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر