۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

ادامه جنگ در یمگان بدخشان 'صدها' خانواده را آواره کرده است

ادامه جنگ در یمگان بدخشان 'صدها' خانواده را آواره کرده است

  • 14 دقیقه پیش
شورشیان مسلح مخالف دولت افغانستان در ماه‌های اخیر به حملات خود در مناطقی از بدخشان افزوده‌اند
مقام‌های محلی در ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان می‌گویند که با ادامه درگیری‌ها در ولسوالی یمگان این ولایت، "صدها" خانواده از ساکنان این ولسوالی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
ولسوالی یمگان ده روز پیش به تصرف گروه طالبان درآمد و نیروهای امنیتی افغانستان دو روز بعد از آن برای بازپسگیری این ولسوالی دست به عملیات زدند اما تا هنوز موفق نشده‌اند نیروهای طالبان را عقب برانند.
شاه ولی‌الله ادیب، سرپرست ولایت بدخشان روز دوشنبه ۲۵ جوزا/خرداد به بی‌بی‌سی گفت که قطع مسیر ارتباطی میان یمگان و شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان سبب کم شدن مواد اولیه و بالا رفتن قیمت‎ها در این ولسوالی شده است.
به گفته آقای ادیب قیمت برخی از مواد خوراکی در یمگان تا "هشت برابر" افزایش یافته است.
او گفت که شماری از ساکنان این ولسوالی برای زنده ماندن "به خوردن گیاهان رو آورده‌اند."
آقای ادیب همچنین گفت: "اگر دولت به عملیات نظامی خود برای به دست گرفتن دوباره کنترل این ولسوالی سرعت نبخشد و راه این ولسوالی با مرکز ولایت باز نشود، ممکن است این منطقه با فاجعه انسانی مواجه شود."
ولایت بدخشان در ماه‌های گذشته شاهد ناامنی‌های زیادی بوده و حملات گروه‌های مسلح مخالف دولت در مناطقی از این ولایت افزایش یافته است.
شماری از آگاهان سیاسی این احتمال را مطرح می‌کنند که شورشیان مسلح، به دنبال استفاده از موقعیت استراتژیک بدخشان برای نزدیک‌تر شدن به آسیای میانه و چین هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر