۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

احمد جنتی خواستار دریافت جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیکی در ایران شد

احمد جنتی خواستار دریافت جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیکی در ایران شد

  • 4 ساعت پیش
سخنگوی شورای نگهبان گفته است که شورا پس از دریافت جزئیات، درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی اظهارنظر خواهد کرد
دبیر شورای نگهبان در ایران خواستار دریافت اطلاعات جزئی از وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی شده است. مطابق قوانین ایران، شورای نگهبان مسئول نظارت بر اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
سخنگوی این شورا به خبرگزاری تسنیم گفته است که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نامه ای در این باره از وزیر کشور ایران دریافت کرده و به او پاسخ داده است که "جزئیات" برگزاری انتخابات الکترونیکی باید به این شورا اعلام شود.
بر اساس این گزارش، دبیر شورای نگهبان خواستار اطلاع از حوزه هایی شده که قرار است انتخابات در آن به صورت الکترونیکی برگزار شود. تعداد صندوق های رای و امنیت نرم افزار و سخت افزارها و امکان نظارت بر انتخابات هم از جمله جزئیاتی است که دبیر شورای نگهبان خواستار اطلاع از آن شده است.
نجات الله ابراهمیان، سخنگوی شورای نگهبان گفته است که پس از دریافت این اطلاعات، شورا درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی و کیفیت آن اظهار نظر خواهد کرد.
وزارت کشور ایران اعلام کرده است که تصمیم دارد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در ۳۰ درصد شعب اخذ رای که شامل ۹ کلان شهر است، به صورت الکترونیکی برگزار کند.
حسن روحانی اخیرا در دیدار با مدیران وزارت کشور ایران خواستار برگزاری "آزاد" و "قانونی" انتخاباتمجلس و خبرگان شده بود که قرار به طور همزمان روز هفتم اسفند سال جاری برگزار شود.
برگزاری الکترونیکی انتخابات در ایران همواره یکی از اختلافات شورای نگهبان به عنوان ناظر و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات در ایران بوده است.

مهلت استعفا

علی اصغر ناصربخت، رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران هم گفته است مسئولانی که قصد دارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند فقط سه روز دیگر فرصت دارند تا از سمت‌های خود استعفا دهند.
آقای ناصربخت ابراز امیدواری کرده که "این انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شود تا مراحل اخذ رای و شمارش آراء در زمان کوتاه‌تری انجام شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر