۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه

دختر خواننده‌ای که در فهرست مرگ داعش قرار دارد + ویدیو

دختر خواننده‌ای که در فهرست مرگ داعش قرار دارد + ویدیو

این خواننده در شرق ارومیه ایران متولد شد وی اکنون در فهرست مرگ داعش قرار گرفته است. می‌گوید: قصد دارم به مردمان از مذاهب و ملیت‌های گوناگون بگویم که پیام کردها، پیام دوستی و صلح است.
به گزارش «محبت نیوز»،  “هلی لوو” خواننده دختر کردی است که در اقلیم کردستان فعالیت می‌کند. او در فهرست مرگ داعش قرار گرفته است، با این حال با شجاعت اعلام کرده که از کار خود عقب‌نشینی نمی‌کند و افتخار می‌کند که با هنر خود در حال نبرد علیه داعش است.
رادیو کوچه بنابه گزارش روزنامه «صباح» چاپ ترکیه خبر داد ، این دختر کرد که اکنون در لس‌آنجلس به‌سر می‌برد، ٢۵ سال سن دارد. او پس از دیدار با پیشمرگه‌های کرد در فهرست مرگ داعش قرار گرفت.
«هلی لوو» که نام واقعی‌اش «هلن عبداله» است، که گزارش‌هایی درباره وی و کارهایش در رسانه‌های جهانی از جمله «گاردین» و «تایم» نیز منتشر شده، در شرق ارومیه ایران در سال ١٩٨٨ میلادی متولد شده است. والدین او از مهاجرانی بودند که از «دهوک» در کردستان عراق به ایران آمده بودند. وی پس از ترک ایران به عنوان پناهجو مدتی را در ترکیه و پس از آن در فنلاند به سر برده است.
این هنرمند درباره کارهایش و موزیک ویدیوهای ساخته‌شده‌اش می‌گوید: قصد دارم به مردمان از مذاهب و ملیت‌های گوناگون بگویم که پیام کردها، پیام دوستی و صلح است.
این خواننده کرد همچنین با اشاره به لزوم کمک‌رسانی به کسانی که بر اثر حملات عناصر داعش آواره شده‌اند، افزوده است: «موسیقی قوی‌ترین سلاح است. ما می‌توانیم برای بازسازی کوبانی و کمک به آوارگان کمک مالی جمع‌آوری کنیم.»
«هلی لوو» در پایان اشاره کرده که هدف اصلی پروژه جدیدش، تمرکز بر زنان ایزدیاست که توسط داعش به اسارت درآمده‌اند. او گفته که می‌خواهد صدای زنان آسیب‌دیده ایزدی باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر