۱۳۹۴ فروردین ۲۴, دوشنبه

نگرانی هلند از منبع درآمد مساجد مسلمانان هلندی

.
سرنخ هاي بدست آمده نشان مي دهد که منبع ارسال کننده اين پول ها، حامل انديشه اسلامگرايان تندرو و سلفي گری هستند و اين برای هلند بسيار نگران کننده است.

به گزارش «محبت نيوز»، روزنامه AD چاپ هلند با انتشار گزارشي در مورد درآمد مساجد مسلمانان هلند و منبع اين درآمد، اعلام کرد که مقامات دولتي و مسئول در اين کشور به شدت نگران اين منبع هستند.
اين گزارش در ادامه افزود: به رغم تحقيقات و بررسی های انجام شده اما تا به اين لحظه مشخص نشده که منبع درآمد مساجد اسلامي در هلند دقيقن کجا است و اين مسأله مسئولان هلندی را نگران کرده است.
اين روزنامه همچنين نوشت: البته برخي سرنخ هاي بدست آمده نشان مي دهد که پول هايي از عربستان سعودي، قطر، مراکش، امارات و ترکيه بدست مسئولان و متوليان اين مساجد مي رسد اما با توجه به اينکه منبع دقيق اين درآمد تا به اين لحظه مشخص نيست، جای نگراني شديدی وجود دارد.
روزنامه AD هلند اين گزارش خود را چنين ادامه داد: شوربختانه سرنخ های بدست آمده نشان مي دهد که منبع ارسال کننده اين پول ها، حامل انديشه وهابيت و سلفي گري هستند و اين براي هلند بسيار نگران کننده است و مي تواند در دراز مدت بر روی جوانان مسلمان هلند تأثير منفی بگذارد و حتي آنان را به سمت گروه های تروريستی - اسلامي مسلح بکشاند.
به نوشته اين روزنامه هلندی، بعد از اينکه مقامات اين کشور نتوانستند به سرنخ هاي بيشتري در اين زمينه دست يابند، با برخي ديپلمات هاي اين کشورها ارتباط برقرار کرده اند تا بتوانند با همکاري آنها به سرنخ هاي بيشتري دست يابند. اين همکاري و ارتباط همچنان ادامه دارد.
اين روزنامه در پايان گزارش خود نوشت: متأسفانه کشورهايي همچون عربستان سعودی و قطر به آزادی اديان در کشورشان احترام نمي گذارند اما ما در هلند اجازه ساخت مسجد را داده ايم، مساجدی که از سوی همين کشورهای مخالف آزادی اديان حمايت مالي مي شوند. در واقع آنان دارند از آزادی ديني موجود در هلند سوء استفاده مي کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر