۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

عربستان فرودگاه صنعا را هنگام فرود هواپیمای ایران 'بمباران کرد'

عربستان فرودگاه صنعا را هنگام فرود هواپیمای ایران 'بمباران کرد'

  • 1 ساعت پیش
همزمان با اقدام یک هواپیمای ایرانی برای فرود در فرودگاه صنعا، پایتخت یمن، هواپیماهای نظامی عربستان سعودی فرودگاه را بمباران کردند.
تلویزیون دولتی ایران تصاویری را منتشر و گزارش کرده است که به بمباران فرودگاه صنعا، پایتخت یمن، توسط هواپیماهای نظامی عربستان سعودی مربوط است.
رسانه‌های ایران می‌گویند که این هواپیما متعلق به هلال‌احمر ایران و حامل کمک‌های غذایی و دارویی بوده است.
ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، می‌گوید که هواپیمای ایران اقدام فرود هم کرده بود اما با بمباران برج مراقبت توسط هواپیماهای سعودی، قادر به فرود نشد.
بر اساس گزارش ایرنا، این هواپیما با اخذ مجوز از مسیر کشور عمان عازم پایتخت یمن بود اما در مسیر پرواز از جنگنده های عربستان سعودی اخطار گرفته بود. پرس تی وی شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی ایران هم می گوید هواپیمای ایران مجوزهای لازم را برای فرود در صنعا دریافت کرده بود.
دود ناشی از بمباران فرودگاه صنعا، بخشی از آسمان پایتخت یمن را فراگرفت
بر اساس گزارش ها، خلبان هواپیمای امدادی ایران "بدون توجه به اخطارها" به مسیر خود به سوی فرودگاه صنعا ادامه داده بود اما در لحظه آمادگی برای فرود، تاسیسات کنترل پرواز و باند فرودگاه صنعا توسط جنگنده های سعودی "بشدت بمباران شد."
ایرنا می گوید هواپیما به دلیل شرایط غیر استاندارد ایمنی و وضعیت پر مخاطره، به ایران بازگشته است.
__________________________________________

ممانعت از فرود دومین هواپیمای ایرانی در کمتر از یک هفته

اقدام امروز عربستان در ممانعت از فرود هواپیمای هلال احمر ایران دومین باری است که در کمتر از یک هفته اخیر روی می دهد.
جنگنده های عربستان سعودی، شش روز پیش هم مانع از ورود یک هواپیمای ایران به حریم هوایی یمن شده بودند. در پی این اقدام، کاردار عربستان به وزارت امور خارجه ایران احضار شده بود.
در اظهار نظری که به نظر می رسد واکنش به اقدام هفته گذشته عربستان سعودی باشد، حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت ممانعت هواپیماهای جنگی عربستان سعودی از رسیدن "کمک‌های انسانی با هواپیمای جنگی در برابر هواپیما بی‌دفاع تجاری" نیازمند "پاسخی در خور" است. بیشتر بخوانید
به دنبال شدت گیری جنگ داخلی در یمن و بمباران مواضع نیروهای شیعه حوثی توسط نیروی هوایی عربستان، لحن مقام های تهران و ریاض نسبت به یکدیگر تندتر شده است.
یک روز پیش از این محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود "ان‌شاالله موج بعدی تحولات منطقه منجر به سقوط آل سعود خواهد شد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر