۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

سفر بازرگانان سوییسی به تهران برای بررسی راه‌های گسترش روابط

سفر بازرگانان سوییسی به تهران برای بررسی راه‌های گسترش روابط

  • 4 ساعت پیش
گروهی از تجار و سرمایه‌گذاران سوییسی که به تهران رفته‌اند برای یافتن راه‌های گسترش روابط اقتصادی با همتایان ایرانی خود دیدار کردند.
سطح روابط تجاری دو کشور در سال‌های اخیر و در اثر اعمال تحریم‌های بین المللی علیه ایران به شدت کاهش یافته است.
امیدواری به امضای توافق نهایی هسته‌ای با ایران باعث شده بعد از تفاهم مقدماتی لوزان گروه‌های تجاری از کشورهای مختلف مانند آمریکا، استرالیا و آلمان به ایران سفر کنند.

در انتظار بازار ایران

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، امروز، دوشنبه هفتم اردیبهشت (۲۷ آوریل) غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد که ایران و سوییس بتوانند راه‌هایی برای همکاری مشترک اقتصادی پیدا کنند.
میزان صادرات سوییس به ایران در سال ۲۰۰۵ بیش از ۷۵۰ میلیون دلار بود اما سال ۲۰۱۳ صادرات تقریبا نصف شد و به حدود ۳۰۰ میلیون دلار رسید.
میزان محصولی که ایران از سوییس وارد می‌کند تقریبا ۱۰ برابر صادرات این کشور به سوییس است. در سال ۲۰۱۳ در مقابل ۳۰۰ میلیون دلار کالای وارد شده از سوییس، ایران حدود ۳۰ میلیون دلار صادرات به سوییس داشته است.
هیات سوییسی روز گذشته وارد تهران شد.

سفر هیأت‌های اروپایی

این هفته یک گروه از بازرگانان آلمانی هم به ایران سفر کرده‌اند.
آقای شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران گفته است: آلمانی‌ها پیگیر به دست آوردن بازار از دست رفته خود در اقتصاد ایران هستند و ما مطمئن هستیم در آینده‌ای نزدیک مبادلات اقتصادی ما افزایش خواهد یافت.
به گفته آقای شافعی، در چند هفته گذشته هفت گروه شامل پنج هیأت اروپایی و دو گروه آسیایی با اتاق بازرگانی ایران دیدار داشته‌اند.
دو روزنامه نیویورک تایمز و فایننشال تایمز هم هفته پیش، از سفر یک گروه از سرمایه‌گذاران آمریکایی به ایران خبر دادند که با "ویزای توریستی و برای دیدار از ایران" به تهران رفته‌ بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر