۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

فیروزآبادی: اقدامات عربستان نیاز به پاسخی درخور دارد

فیروزآبادی: اقدامات عربستان نیاز به پاسخی درخور دارد

  • 2 ساعت پیش
حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت ممانعت هواپیماهای جنگی عربستان سعودی از رسیدن "کمک‌های انسانی با هواپیمای جنگی در برابر هواپیما بی‌دفاع تجاری" نیازمند "پاسخی در خور" است.
اظهارات رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، همزمان با انتشار گزارش هایی صورت می گیرد که از بمباران باند فرودگاه صنعا پایتخت یمن توسط هواپیماهای جنگنده عربستان، برای جلوگیری از فرود یک هواپیمای ترابری ایران حکایت دارند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای فیروزآبادی سه شنبه ۸ اردیبهشت در جمع فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح ایران اظهار داشت: "جنایات آل‌سعود درباره مردم مسلمان و انقلابی و مظلوم یمن که خواستار استقلال و مردم سالاری اسلامی هستند، بسیار سنگین و سزاوار تنبیه سختی است."
مشخص نیست که اظهارات آقای فیروزآبادی واکنش به اقدام امروز عربستان است یا به رفتار هفته گذشته این کشور اشاره دارد.
شش روز پیش هم جنگنده های عربستان سعودی، مانع از ورود یک هواپیمای ترابری ایران به حریم هوایی یمن شده بودند. در پی این اقدام، کاردار عربستان به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.
به دنبال شدت گیری جنگ داخلی در یمن و بمباران مواضع نیروهای شیعه حوثی توسط نیروی هوایی عربستان، لحن مقام های تهران و ریاض نسبت به یکدیگر تندتر شده است.
روز گذشته، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: "ان‌شاالله موج بعدی تحولات منطقه منجر به سقوط آل سعود خواهد شد."
آقای جعفری افزود: "اگر ملاحظاتی برخی مسئولان ما دارند و حرفی نمی‌زنند به‌خاطر مقاطع گذشته است که این [ملاحظات] باید شکسته شود چرا که آنها با بمبارانی که انجام دادند ملاحظات را شکستند."
پیش از آن، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران هم با انتقاد شدید از اقدامات عربستان در یمن گفته بود: "قطعا بینی سعودی ها به خاک مالیده خواهد شد."
دولت عربستان ایران را به حمایت نظامی از حوثی ها متهم می کند اما ایران، منکر ارائه کمک های نظامی به شورشیان شیعه یمن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر