۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

محرومیت دو زندانى بند ٣۵٠ از حضور در تشییع جنازه و آخرین وداع

محرومیت دو زندانى بند ٣۵٠ از حضور در تشییع جنازه و آخرین وداع

خبرگزارى هرانا- در پى فوت مادر و همسر دو زندانى بند ٣۵٠ اوین، مسئولین قضایى از اعطاى مرخصى براى حضور در تشییع جنازه و آخرین وداع خوددارى کرده اند.
به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در دو روز گذشته مادر آقاى قربان بهزادیان نژاد و همسر احمد هاشمى از زندانیان بند ٣۵٠ اوین پس از یک دوره بیمارى درگذشتند.
با این وجود مقامات قضایى برخلاف آیین نامه سازمان زندان ها، از اعطاى مرخصى به این دو زندانى خوددارى کرده اند، آیین نامه سازمان زندان ها تصریح مى کند که در صورت بیمارى و یا فوت بستگان درجه یک، زندانى مى تواند به مرخصى اعزام شود.
به گزارش هرانا، علیرغم درخواست هاى مکرر این دو زندانى در زمان بیمارى بستگان، مسئولین زندان و دادستانى از موافقت با مرخصى خوددارى کردند و بعد از فوت بستگان نیز اجازه حضور در مراسم تشییع جنازه و آخرین وداع را پیدا نکردند.
پیشتر با مرخصى غلامعلى رجایى یکى دیگر از زندانیان بند ٣۵٠ نیز پس از فوت پدر مخالفت شده بود و مسئولین با این شرط موافقت کرده بودند که با لباس زندان و دستبند و پابند و مراقب در مراسم حضور یابد، پیشنهادى که مورد مخالفت آقاى رجایى قرار گرفت.
قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی  و مشاور میرحسین موسوی و معاون اسبق وزیر بهداشت در دولت خاتمی و استاد دانشگاه در حال سپری کردن پنجمین سال حبس خود است، احمد هاشمی نیز عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مدیرکل بازرسی وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی است که مشغول تحمل حبس پنج ساله در بند ٣۵٠ زندان اوین می باشد.
به گزارش هرانا، این اتفاقات و کارشکنى هاى مسئولین زندان و دادستانى بر سر این موضوع شرایط روحى زندانیان بند ٣۵٠ اوین را تحت تاثیر قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر