۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

روحانی: باید کشور را از سایه تحریم‌های شورای امنیت و بعد آمریکا و اروپا خارج کنیم

روحانی: باید کشور را از سایه تحریم‌های شورای امنیت و بعد آمریکا و اروپا خارج کنیم

  • 5 ساعت پیش
رئیس جمهور ایران به استان فارس سفر کرده است
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفته است تلاش دولت این است که نخست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و سپس تحریم‌های اروپا و آمریکا لغو شوند.
آقای روحانی امروز ۱۰ اردیبهشت، در استان فارس گفت: "هیچگاه از اول انقلاب تا زمان طرح پرونده هسته‌ای، ایران تحت تحریم‌های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل قرار نگرفت. تحریم‌های فصل هفتمی با تحریم‌های معمولی تفاوت دارند و امروز دولت و خادمان ملت تلاش می‌کنند که این تحریم‌ها برداشته شود."
او گفت: "گام مهمی که باید برداریم این است که کشور را از سایه تحریم‌های سازمان ملل و بعد تحریم‌های اروپا و آمریکا خارج کنیم."
ایران و کشورهای ۱+۵ درباره چارچوب کلی توافق نهایی به تفاهم رسیده‌اند و در تازه‌ترین دور مذاکرات در روزهای گذشته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در نیویورک آمریکا با جان کری گفتگو کرده است. لغو یکجای همگی تحریم‌ها از شرایطی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، برای پذیرفتن توافق اعلام کرده است.
آقای روحانی گفت: "امروز تیم مذاکره کننده ما در برابر شش قدرت بزرگ حرف خود را می‌زند و آنها نیز اعتراف می‌کنند که در ایران دانشگاهیان، دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران حرف برای گفتن دارند و ما اعتماد به نفس داریم."
رئیس‌جمهور ایران که به استان فارس سفر کرده گفت: "در همین مذاکرات هسته‌ای عده‌ای با حسن نیت می‌گفتند مذاکره نکنیم، زیرا طرف مقابل خطرناک است. این عده فکر می‌کنند که ایران در حال توسعه نمی‌تواند، با کشورهای بزرگ مذاکره کند."

'تصمیم قاطع' دولت برای فضا دادن به بخش خصوصی

آقای روحانی از "تصمیم قاطع" دولت برای فضا دادن به بخش خصوصی خبر داد و گفت: "دولت از حضور بخش خصوصی در همه بخش‌های اقتصادی، استقبال می‌کند، زیرا دولت نمی‌تواند کارآفرین و صنعتگر خوبی باشد."
او از جمله به سرمایه‌داران این امیدواری را داد که "دولت حاضر است سود سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف نظیر احداث بزرگراه‌ها را تضمین کند و نسبت به آینده این طرح‌ها، تعهد دهد."
او همچنین گفت که معادن استان فارس که تاکنون به دلایل زیست محیطی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گرفتند از این پس با در نظر گرفتن مسایل زیست محیطی فعال می‌شوند. آقای روحانی گفت دولت در حال حذف "قوانین دست و پاگیر" است و قصد دارد یک طرح تولید آلومینیوم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری و یک طرح پتروشیمی ۹۰۰ میلیون دلاری را در استان فارس اجرا کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر