۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

مزایده سوم سرخ و آبی‌ها؛ رقابت دو شرکت برای خرید پرسپولیس، استقلال بدون خریدار

مزایده سوم سرخ و آبی‌ها؛ رقابت دو شرکت برای خرید پرسپولیس، استقلال بدون خریدار

  • 2 ساعت پیش
میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی ایران در مزایده واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال
مزایده سوم واگذاری پرسپولیس و استقلال برگزار شد و هفته آینده از بین دو شرکت بهنام‌ پیشرو کیش و استیل آذین ایرانیان یک شرکت بعنوان خریدار نهایی پرسپولیس معرفی خواهند شد، تنها متقاضی استقلال به دلیل عدم واریز به موقع مبلغ درخواستی از مزایده کنار گذاشته شد.
پس از لغو دو مزایده قبلی واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، مزایده سوم واگذاری این دو تیم برگزار شد و در این مزایده سه متقاضی خواهان خرید پرسپولیس و یک شرکت هم خواهان خرید استقلال شده بودند.
در مزایده سوم، متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس تهران؛ شرکت بهنام پیشرو کیش، شرکت استیل آذین ایرانیان و علیرضا معظمی‌نیا و تنها شرکت خواستار خرید باشگاه استقلال شرکت شورایکو بودند.

استقلال بدون خریدار ماند

تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال تهران یعنی شرکت شورایکو به دلیل عدم واریز پیش پرداخت از مزایده کنار گذاشته شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی ایران گفته با توجه به کنار رفتن خریدار آبی‌پوشان به احتمال زیاد مزایده دیگری تا ۱۰ روز آینده برای واگذاری این تیم برگزار خواهد شد.
علی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت: "یک نفر خریدار استقلال بود که قسمتی از مبلغ را واریز نکرده بود و به همین دلیل در این مزایده شکرت داده نشد اما راهکار این است که چون استقلال خریداری در این مزایده نداشته مزایده را برای استقلال تکرار کنیم یا این که هر راهکار دیگری را که هیات واگذاری پیش روی ما قرار می‌دهد انجام دهیم. برای استقلال مزایده یا تکرار می شود یا روش‌های دیگر را در پیش می‌گیریم."
به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی ایران هفته آینده زمان دقیق مزایده چهارم برای واگذاری باشگاه استقلال تهران بهفته آینده مشخص خواهد شد.

پیشنهاد‌های ۲۹۶ و ۲۹۸ میلیارد تومانی برای خرید پرسپولیس

شرکت استیل آذین ایرانیان که حسین هدایتی حامی مالی پرسپولیس مالک آن است به همراه شرکت بهنام پیشرو کیش متعلق به تقی گلرخسار دو پیشنهاد ۲۹۶ میلیارد و ۲۹۸ میلیارد تومانی را برای خرید باشگاه پرسپولیس به سازمان خصوصی سازی ارائه کردند.
رئیس سازمان خصوصی سازی ایران درباره مبالغ پیشنهادی برای خرید باشگاه پرسپولیس تهران گفت: "برای باشگاه پرسپولیس دو پیشنهاد وجود دارد یکی پیشنهاد ۲۹۸ میلیارد تومانی و دیگری پیشنهاد دویست و نود و شش میلیارد و ششصد و شصت و شش میلیون تومان است (۲۹۶.۶۶۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان) که از بین این دو متقاضی احتمالا یکی از آنها پول سپرده شرکت در مزایده را به موقع واریز نکرده است. به هر حال یکشنبه آینده در خصوص این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود."
یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس در این مزایده علیرضا معظمی نیا بود که اعلام کرد حاضر است برای خرید پرسپولیس ۳۰۰ میلیارد تومان پول نقد پرداخت کند ولی به دلیل عدم حضور در مزایده و همچنین تاخیر در واریز پیش پرداخت از مزایده کنار گذاشته شد، در حالی که آقای معظمی‌نیا گفته که سپرده لازم برای شرکت در مزایده را به موقع پرداخت کرده است.
علی اشرف پوری حسینی با تاکید بر اینکه اگر مشخص شود که این متقاضی به موقع مبلغ لازم را پرداخت کرده می‌تواند بار دیگر در مزایده شرکت داده خواهد شد.
او گفت: "اگر این فرد اثبات کند که سپرده شرکت در مزایده را در زمان مقرر پرداخت کرده است،‌ اصلا نیازی به حضور او در این جلسه نبوده است و حق او برای شرکت در مزایده اعاده خواهد شد. در غیر این صورت تنها یک راهکار برای او وجود دارد و آن این است که دو شرکتی که پیشنهاد ۲۹۶ و ۲۹۸ میلیارد تومانی داده‌اند،‌ نتوانند برنده مزایده شوند و آن موقع درباره پیشنهاد آقای معظمی‌نیا تصمیم‌گیری خواهد شد."

خریدار نهایی پرسپولیس هفته آینده مشخص می‌شود

هیئتی سه نفر متشکل از وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، اقتصاد و دادگستری "اهلیت" مالکان دو شرکت بهنام پیشروی کیش و استیل آذین ایرانیان را بررسی و در نهایت برنده مزایده و مالک جدید پرسپولیس را اعلام خواهند کرد.
علی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی ایران گفته که برنده نهایی مزایده این دو باشگاه روز سه‌شنبه هفته آینده اعلام می‌شود.
آقای پوری حسینی در این باره گفت: "هیئت محترم واگذاری تاکید کرده است که هر کس بالاترین قیمت را پیشنهاد داد، قرار نیست که حتما برنده مزایده باشد و باشگاه به او واگذار شود. هیئتی سه نفره از نمایندگان سه وزارتخانه ورزش و جوانان، اقتصاد و دادگستری بر اساس ضابطه‌هایی اهلیت متقاضی را تعیین می‌کنند. این ضابطه‌ها عدم وجود محکومیت کیفری، عدم محکومیت امنیتی و عدم بدهی بانکی است. به همین دلیل سعی داریم تا دوشنبه یا سه‌شنبه برنده نهایی مزایده واگذاری پرسپولیس را اعلام کنیم. "
مزایده دور اول و دوم واگذاری پرسپولیس و استقلال سال گذشته برگزار شد ولی هیچ متقاضی برای خرید این دو باشگاه پایتخت ثبت نام نکرد. درمزایده سوم، قیمت پایه برای خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همان ۲۹۰ میلیارد تومان تعیین شده است.
طبق تصمیم هیئت واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مزایده اول، خریداران برای شرکت در مزایده ۴۰ درصد از قیمت کل دو باشگاه را به صورت نقدی و بقیه مبلغ را در دوسال و در مزایده دوم شرایط آسان تر شد و خریداران باید ۲۵ درصد قیمت هر دو باشگاه را نقد و بقیه را در ۴ سال پرداخت می‌کردند.
در مزایده سوم، متقاضیان باید ۲۰ درصد از مبلغ کل را در زمان برگزاری مزایده و مبلغ باقیمانده را در پنج سال می‌پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر