۱۳۹۴ فروردین ۲۴, دوشنبه

تدابیر شدید امنیتی در اورشليم همزمان با مراسم آیینی "آتش مقدس"

.
همزمان با برپایی مراسم آیینی مسیحیان در اورشليم، پليس اسرائيل صدها تن از نیروهای خود را در این شهر مستقر کرده است.

به گزارش «محبت نيوز»، میک روز نفیلد، سخنگوی پلیس اسرائيل در اینباره اعلام کرد: "پلیس اسرائیل تمهیدات امنیتی لازم را در رابطه با مراسم "آتش مقدس" در کلیسای قیامت در منطقه قدیمی قدس اتخاذ کرده است."
وی افزود: صدها نیروی پلیس در داخل این منطقه و اطراف آن مستقر شده‌اند و یگان‌های گشتی ویژه و نیز نیروهای لباس‌ شخصی در کنار پلیس کار تامین امنیت در اورشليم را بر عهده خواهند داشت.
مسیحیان زیادی از صبح زود منتظر مانده‌اند تا کسی که حامل کلید است به این مکان مقدس برسد و درهای آن را باز کند.
مراسم آيينی آتش مقدس هر سال در روز شنبه مقدس برگزار می شود و یکی از سنت های مهم کلیسای ارتدوکس بشمار می رود. مسیحیان آن را «معجزه آتش مقدس» خوانده و می گویند که این شعله خود به خود از محل دفن عیسی مسیح بوجود می آید و نشان می دهد که او پیروان خود را فراموش نکرده است.
همزمان در مسکو و دیگر شهرهای روسیه، طبق سنت، مردم مواد غذایی، کیک عید پاک و تخم مرغ به کلیساها بردند تا روحانیون آن ها را تبرک کنند. تخم مرغ ها به نماد شادی، رستاخیز، احیای انسان و همچنین خون عیسی بر روی صلیب، معمولا سرخ رنگ اند.


مسیحیان ارتدوکس، عید پاک را یک هفته پس از کاتولیکها برگزار می کنند. مراسم اصلی عید پاک در کلیساها در عصر روز شنبه مقدس برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر