۱۳۹۴ بهمن ۱۹, دوشنبه

مسیحیان بغداد بسیج عراق را به مصادره اموالشان متهم کردند

مسیحیان بغداد بسیج عراق را به مصادره اموالشان متهم کردند

روحانیون و نمایندگان مسیحیان در پارلمان عراق شبه نظامیان شیعه موسوم به «بسیج مردمی» که مورد حمایت ایران هستند را به مصادره اموال و املاک مسیحیان در بغداد کردند.
مسیحیان عراق

به گزارش «محبت نیوز» به نقل از روزنامه «الحیات» یونادم کنا، دبیر کل «جنبش دموکراتیک آشوریان» گفته است که شیعیان بسیجی عراق معروف به «حشد الشعبی» با توسل به زور و اسلحه اموال و املاک مسیحیان در بغداد را مصادره کردند.
به گفته خبرگزاری الغربیه نمایند آشوری ها افزود:«شبه نظامیان موسوم به «بسیج مردمی» اموال مسیحیان منطقه کراده، منصوره و دیگر مناطق اعیان نشین و مجلل متعلق به مسیحیان در بغداد را اشغال کرده واز راه جعل مدارک در اداره ثبت املاک و مستغلات و با زور اسلحه مصادره کردند».
وی اظهار داشت: اداره ثبت احوال و املاک در ازای دریافت مبلغ ده هزار دلار به صورت «رشوه» اسناد و مدارک را جعل می کنند.
نماینده مسیحیان در پارلمان عراق گفت:« این اقدامات غیر قانونی شامل مصادره خانه‌های مسیحیان که به دلایلی به صورت موقت خالی مانده یا به کسانی اجاره دادند.بسیج مردی عراق با بیرون کردن مستاجرین خانه‌های مسیحیان آن املاک را تصاحب کرده است».
نماینده آشوری‌ها اظهار داشت که قبل از اینکه این مسئله را در پارلمان مطرح کند به فرمانده کل نیروهای مسلح شکایت کرد، اما هیچ نتیجه از شکایت خود دریافت نکرده است.
مسیحیان بغداد حکومت العبادی را به ناتوانی در متوقف کردن اقدامات غیر قانونی و غارتگرانه «حشد الشعبی» متهم کردند.
«بسیج مردمی عراق» (حشد الشعبی) از سوی سپاه قدس شاخه برون مرزی پاسداران ایران آموزش می بیند. فرماندهی این نیروها را هادی العامری به عهده دارد اغلب عراقی ها هادی العامری را «مزدور» ایران می دانند.
نیروی «بسیج مردمی عراق» تاکنون مرتکب جنایت‌های بی شماری در بغداد و دیگر شهرهای عراق شده است.دیدبان حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته طی گزارشی اقدامات «حشد شعبی» بویژه قتل عام سنی‌ها در مقدادیه و به آتش کشیدن شماری از مساجد آنها را در بخشی اقدامات ضد بشری این گروه قلمداد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر