۱۳۹۴ بهمن ۱۵, پنجشنبه

بازتاب خبر علنی شدن « انجیل» کشف شده از سوی ترکیه

بازتاب خبر علنی شدن « انجیل» کشف شده از سوی ترکیه

بندیکت شانزدهم، پاپ سابق، مشاهده و بررسی نسخه‌ای از انجیل را خواستار شد که دولت ترکیه آن را پنهان کرده بود.
به گزارش ««محبت نیوز» رسانه ها خبری طی روزهای گذشته از انجیلی با عنوان انجیل پنهان نام می برند که گویا قرار است کشور ترکیه آن را علنی کند.
این نسخه از انجیل که گفته می‌شود انجیل «برنابا» است، ۱۴ میلیون لیره استرلینگ ارزش‌گذاری شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که بندیکت شانزدهم، پاپ سابق، خواهان مشاهده و بررسی این نسخه از انجیل شده است که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و دولت ترکیه، در تمام سال‌های گذشته آن را مخفی کرده بود. اما رسانه های ترک زبان اعلام کرده بودند که این انجیل پس از کشف به موزه قوم ها در آنکارا منتقل شده است.
مدیر موزه‌های ترکیه طبق گفتگویی با خبرگزاری آنادولو ترکیه گفته است: در برسی‌‌های اولیه به اطلاعات اولیه‌ای در مورد قدمت و زبان نوشته شده این کتاب رسیده ایم و همکاران ما احتمال اینکه کتاب به زبان آرامی ( زبانی که عیسی مسیح با آن صحبت میکرد ) نوشته شده باشد را رد کردند . وی افزود اما برای رسیدن به اطلاعات دقیقتر ما نیازمند تحقیقات علمی‌تر و بیشتری هستیم.
آرتوگرول گونای، وزیر فرهنگ و گردشگری سابق ترکیه گفت؛ واتیکان، رسمن برای دیدنِ این کتاب انجیل درخواست داد.
این انجیل که برگه های آن از پوست حیوانات است، در سال ۲۰۰۰، همزمان با عملیات مبارزه با قاچاق، توسط پلیس ترکیه کشف و شناسایی شد.
کشورهای اسلامی بسیار بر این اصرار دارند تا این نسخه از کتاب کشف شده را به عنوان کتاب مقدس  انجیل برنابا از آن یاد کنند.
در این انجیل، همانند باورِ مسلمانان، عیسی مسیح انسان دانسته شده است و الوهیتی ندارد. این انجیل همچنین باور تثلیث و به صلیب کشیدن مسیح را نمی‌پذیرد و مدعی است  که عیسی مسیح ، آمدن محمد پیامبر مسلمانان را پیش بینی کرده بود !
– انجیل جعلی برنابا
با اینحال این کتاب ممکن است از روی انجیل برنابا نوشته شده باشد. انجیل برنابا نسبت به دیگر نسخه های رسمی انجیل، تطابق بیشتری با برداشت اسلام از مسیحیت دارد.
و یا اگر چنانچه این کتاب همان انجیل برنابا باشد، مسیحیان مدعی‌اند که این انجیل در زمان رسولان و شاگردان ایشان و پدران کلیسا و شاگردان ایشان وجود نداشته است. تقریبن همه کتاب‌های عهدجدید در نوشته‌های مسیحیان اولیه مورد اشاره قرار گرفته، اما هیچ نوع اشاره‌ای به انجیل برنابا نشده است.
قدیمی‌ترین نسخۀ انجیل جعلی برنابا، به زبان ایتالیایی، در خصومت با ذات الهی و خداوند بودن مسیح و رسالت پولس نوشته شده است. نه پیامبر اسلام به آن اشاره‌ای کرده و نه در هیچ یک از مباحثات علمای اسلامی پیش از قرن هفدهم میلادی، مورد اشاره قرار گرفته است.
مسلمانان ارزش بسیاری برای این انجیل قائلند زیرا تعالیمش بر علیه تعالیم عهدجدید است. و این انجیل جعلی با تعالیم عهدجدید متناقض می‌باشد. این کتاب نمی‌توانسته زودتر از قرن چهاردهم میلادی نوشته شده باشد. و نویسنده آن نمی‌تواند برنابای مذکور در عهدجدید باشد. این کتاب مملو از اشتباه و تناقض است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر