۱۳۹۴ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

انتقاد «شیعه نیوز» از سرکیسه کردن مردم در آستان قدس رضوی

انتقاد «شیعه نیوز» از سرکیسه کردن مردم در آستان قدس رضوی

عدم شفافیت در درآمدهای نجومی از محل ذکات و صدقات سالهاست از مباحث مهم نظام پولی و مالی ایران است .

به گزارش «محبت نیوز»، مسعود بحرینی، سردبیر سایت شیعه نیوز  در یادداشتی انتقادی با عنوان « گدایان حرم رضوی، با ابروی امام هشتم بازی نکنند!» از سرکیسه کردن زوار حرم امام هشتم شیعیان به عناوبن مختلف در ورودی‌های حرم به شدت انتقاد کرده و از آن به عنوان نوعی گدایی سخیف نامبرده است.
روی سخن او با کفش‌داری‌ها و امانت‌داری‌های حرم است که به صورت سنتی ده‌ها سال است از طریق کفش‌داری و کرایه دادن پلاستیک مردم بخت برگشته را سرکیسه می‌کنند.
بحرینی در بخشی از این یادداشت آورده: «وقتی میشنویم که عده ای فرصت طلب، بدون حیا و خجالت در جوار حرم ثامن الائمه (علیه السلام) کسب و کاری به راه انداخته اند و از زوار شاه خراسان برای نگهداری امانات پول دریافت میکنند یاد گدایانی میفتیم که در کنار کاخ شاهان به گدایی می پرداختند!، به راستی شرم آور نیست که از زوار شاه خراسان بابت یک خدمت کوچک پول دریافت کنیم؟ قطعن شاه خراسان از این گدایی سخیف نزد زوارش خجالت کشیده است که این چنین حرمت حرمش را شکسته ایم!»
او در پایان نوشته: «شاهی که زیارت حرمش حج فقراست و اکنون به زواری که پول امانتداری را ندارند یا به هر علت دچار مشکل مالی هستند گفته میشود: اگر هزینه اش را نداری سلام به آقا بده و برو!»
اما نکته جالب در این ماجرا کامنت‌های خوانندگان این خبر بود. فردی نوشته بود: «استان قدس کم پول و درامد داره حالا میخواد اینجوری هم درامد زایی کنه برای خودش»، خواننده‌ای دیگر هم عنوان کرده بود: «آستان قدس صورت حساب درآمد و مخارج خودش را بصورت شفاف به مردم شریف ایران ارائه دهد هر چه سریعتر و بدون هیچگونه عذری»
“عدم شفافیت نهادهای مذهبی و دینی در امور مالی و مشخص نبودن درآمدهای نجومی آنها از محل ذکات و صدقات، سالهاست از مباحث مهم نظام پولی و مالی جمهوری اسلامی است و هیچ نهادی قدرت رسیدگی به آن را ندارد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر