۱۳۹۴ بهمن ۲۸, چهارشنبه

تخریب اماکن شیعیان “زاریا” با بلدوزر

تخریب اماکن شیعیان “زاریا” با بلدوزر

بیش از دو ماه از حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان در “زاریا” می گذرد و اکنون جز ویرانه ای از محل اقامت رهبر آنان باقی نمانده است.
به گزارش « محبت نیوز» ، در آذرماه امسال نیروهای ارتش نیجریه ضمن حمله به حسینیه شیعیان در زاریا صدها نفر را به قتل  رساندند و “شیخ زکزاکی” رهبر آنان را نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. نیروهای ارتش پس از سه روز درگیری و سرکوب شیعیان دست به چنین اقدامی زدند.
همچنین گروه اسلامگرای بوکوحرام در شمال این کشور، جدایی طلبان شورشی در جنوب شرقی این کشور و گروه شورشیان “دلتا” در کنار مشکلات اقتصادی به شدت دولت این کشور را تحت فشار قرار داده است.
اسلامگرایان بوکوحرام تاکنون هزاران نفر را کشته اند و نزدیک به ۲ میلیون نفر را آواره کرده اند.
از زمانی که دولت نیجریه دست به سرکوب  شیعیان و بازداشت شیخ زکزاکی زده است کارشناسان به شدت نسبت به تشدید خشونت ها و مقابله به مثل گروه های تندرو در این کشور هشدار داده اند. گفته می شود نزدیک به ۴ میلیون شیعه در این منطقه زندگی می کنند.
– در همین زمینه : ارتش نیجریه خانه رهبر یک گروه شیعی را محاصره کرد
زاریا، مهم‌ترین شهر شیعی در نیجریه و حسینیه آن مقر رهبری جنبش اسلامی نیجریه است که مراسم تولد و بزرگداشت ائمه، درس‌های تفسیر قرآن، نهج البلاغه در آن بر قرار است. ساکنان می گویند پس از حمله خونین به حسینیه ارتش این کشور با بلدوزر اقدام به تخریب آن و نیز اقامتگاه شیخ زکزاکی، نمازخانه، درمانگاه، قبرستان و مرکز اداری جنبش اسلامی کرده است.
ارتش حمله به شیعیان و تخریب اماکن آنان در زاریا را مقابله با گروه های تندرو اسلامی- شیعی عنوان میکند. “اولف لازینگ” عکاس و خبرنگار خبرگزاری رویترز در بازدید از این منطقه وضعیت شهر شیعه نشین زاریا پس از حمله ارتش را به تصویر کشیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر