۱۳۹۴ بهمن ۲۲, پنجشنبه

علما و ائمه جمعه از کمبود روحانی ومبلغ گله مند هستند

علما و ائمه جمعه از کمبود روحانی ومبلغ گله مند هستند

انتقاد از کمبود روحانی و مبلغ در کشور !
به گزارش «محبت نیوز» رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفته «علما و ائمه جمعه از کمبود روحانی ومبلغ گله مند هستند و انتظار آنان از مراجع این بود که طلاب و روحانیون را برای مهاجرت به شهرها تشویق کنند تا مساجد شهر و روستا از روحانی خالی نباشد.»
 “سید حسن ربانی” رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه روز دوشنبه ۱۹ بهمن با نوری همدانی از مراجع تقلید قم دیدار داشته است. آنطور که خبرگزاری «حوزه» گزارش داده ربانی در این دیدار به شرح فعالیت ها و برنامه های این مرکز پرداخته است.
او عنوان کرده در سفرهای که داشته، علما و ائمه جمعه از کمبود روحانی و مبلغ گله‌مند بودند و انتظار علما از مراجع این بود که طلاب و روحانیون و مبلغین را تشویق به مهاجرت به شهرها کنند تا مساجد شهر و روستا از روحانی خالی نباشد. او در خواست کرده مبلغین و روحانیونی که به شهرهای خود برای تبلیغ هجرت می کنند، نیازمند به حمایت از سوی بزرگان دین و حوزه‌اند تا آنها هم دلگرمی به حضور در آن مناطق باشند.
انتقاد رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از کمبود روحانی درحالیست که ۲۳ دی ماه “منصور سرگزی” معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز در همایش استانی اجلاس نماز در سالن ولایت استان اردبیل، اعلام کرد با پیگیری‌های ستاد اقامه نماز روستاهای محرومی که فاقد روحانی و برنامه‌های فرهنگی و نماز بودند شناسایی شده و در این راستا به ۲ هزار روستای محروم کشور روحانی برای ترویج فرهنگ نماز اعزام شد!
شهریور ماه سال گذشته حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در ایران ۴۵۰ مدرسه علمیه در کشور فعال است خبر داد که ۳هزار مبلغ ثابت وجود دارد که در طرح هجرت مسئولیتشان فقط شناسایی مداوم شبهات مطرح شده در فضای سایبری است، که نشان می‌دهد ادعای کمبود مبلغ چندان با واقعیت‌ها همخوانی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر