۱۳۹۴ بهمن ۲۱, چهارشنبه

اجبار به حجاب در جامعه بر حکومت «واجب» است

اجبار به حجاب در جامعه بر حکومت «واجب» است

حجاب برای زنان مسلمان از واجبات است و بی‌اعتنایی به آن یعنی حجاب شرعی را رعایت ننمودن, موجب فسق است. ضمنن کشف حجاب یکی از محرمات اجتماعی است و جلوگیری از آن یکی از مصادیق نهی از منکر است.

به گزارش «محبت نیوز» این تازه‌ترین اظهارات «سید صادق روحانی» از مراجع تقلید قم است که اخیرن در مورد حجاب و اجباری شدن آن در جامعه مطرح کرده است.
به نقل از خبرگزاری شیعی در ایران، این مرجع تقلید گفته: “حجاب برای زنان مسلمان از واجبات است و بی‌اعتنایی به آن یعنی حجاب شرعی را رعایت ننمودن, موجب فسق است. ضمنن کشف حجاب یکی از محرمات اجتماعی است و جلوگیری از آن یکی از مصادیق نهی از منکر است.”
او در بخشی از اظهارتش آورده: «حکومت اسلامی و افراد مکلفند در این مساله به امر به معروف و نهی از منکر، خصوصن این امر بر حکومت واجب است و اجبار به حجاب در جامعه لازم است و همچنین زنان غیر مسلمان هم که اجبار می‌شوند به حجاب برای حفظ اجتماع است از هر چیزی که خلاف خاصه اسلام می‌باشد.»
بحث حجاب در ایران از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آغاز شد و تقریبن تمامی روحانیون بلندپایه جمهوری اسلامی برای اجباری بودند آن اتفاق نظر داشتند. از معدود کسانیکه درخصوص حجاب اجباری تردید داشت سیدمحمود طالقانی بود که در همان سالها گفته بود: «در مورد حجاب اجباری در کار نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر