۱۳۹۴ بهمن ۲۴, شنبه

از نگاه هلند،ایران و افغانستان جز کشور های ناامن متقاضیان پناهندگی

از نگاه هلند،ایران و افغانستان جز کشور های ناامن متقاضیان پناهندگی

وزارت دادگستری و امنیت هلند نام چند کشور را به فهرست جدید کشورهای امن اضافه کرد.
به گزارش «محبت نیوز» فهرست جدید کشورهای امن از نگاه هلند، ایران و افغانستان جز کشور های ناامن متقاضیان پناهندگی از کشورهای ناامن نیز باید مدارک مستتدلی داشته باشند که در صورت بازگشت به کشور خود تحت تعقیب و ازار و اذیت و تبعیض قرار خواهند گرفت.
وبلاگ اطلاع رسانی پناهندگان و مهاجران به نقل از سروش هلند نوشت ، که ابتاع کشورهایی مانند ایران، افغانستان، عراق سوریه، کماکان در دسته بندی جزو کشورهای ناامن محسوب میشوند اما این بدین معنی نیست که به هر متقاضی پناهندگی از این کشورها (به استثنای سوریه) بطور خودکار اقامت پناهندگی اعطا شود. متقاضیان پناهندگی از کشورهای ناامن نیز باید مدارک مستتدلی داشته باشند که در صورت بازگشت به کشور خود تحت تعقیب و ازار و اذیت و تبعیض قرار خواهند گرفت.
وزارت امنیت و دادگستری هلند طی نامه ای خطاب به پارلمان به تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۶ لیست کشورهای امن را اعلام کرد.
براساس سیستم مهاجرت هلند، درخواست پناهندگی پناهجویان از کشورهایی که از جانب وزارت امنیت و دادگستری امن شناخته شوند از ماه مارس ۲۰۱۶ در اولویت های بررسی قرار خواهند گرفت و پروسه بررسی درخواست انها شتاب بیشتری میگیرد.
این افراد حق دارند تا تنها در یک جلسه گفتگو مصاحبه با مقامات اداره مهاجرت شرکت کنند و برای آنها در همان روز به دلیل «درخواست بی اساس آشکار» حکم منفی صادر میشود و آنها باید بلافاصله هلند را ترک کنند. در غیر این صورت به اجبار به کشورهای خود بازگردانده میشوند.
این دسته از پناهجویان چنانچه به رای صادره از جانب اداره مهاجرت اعتراض داشته باشند و شکایت کنند نیز باید در خارج از هلند منتظر پروسه نهایی فرجام خواهی خود در دادگاه باشند.
این دسته از پناهجویان حق برخورداری از سرپناه و کمپ در هلند را نیز ندارند.
به این دسته از پناهجویان تنها یک فرصت دفاع داده میشود تا دلایل خود را بطور کاملن ویژه و فردی توضیح دهند که چرا در کشور خود نمیتوانند زندگی کنند. با این حال این امکان پذیر است که یک متقاضی پناهندگی از کشور امن بتواند ثابت کند که نیاز به حمایت بین المللی و پناهندگی در هلند دارد.
لیست جدیدی که وزارت دادگستری و امنیت هلند بعنوان کشورهای امن اعلام کرده به قرار زیرند:
جاماییکا، مراکش، سنگال، مغولستان، غنا و هند. در خصوص کشورهای مراکش و سنگال تنها استثنا در خصوص همجنسگرایان است. بعبارتی تنها افراد همجنسگرا تابع این کشورها می توانند در هلند درخواست پناهندگی کنند
در خصوص سایر کشورها (بجز مغولستان) پرونده پناهجویان این کشورها بطور مجزا و فردی بررسی میشود. این وزارتخانه همچنین در حال بررسی امنیت چند کشور دیگر است که از جمله میتوان به مصر،
الجزایر، گرجستان، اوکراین، تونس و ترکیه اشاره کرد و به احتمال زیاد به زودی در فهرست کشورهای امن قرار خواهند گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر