۱۳۹۴ بهمن ۲۸, چهارشنبه

امتناع پناهجویان مسلمان سوری از خانه های پیشنهادی دولت کانادا !

امتناع پناهجویان مسلمان سوری از خانه های پیشنهادی دولت کانادا !

امتناع پناهجویان مسلمان سوری از خانه های پیشنهادی دولت کانادا
این خانه‌‌ها نزدیک مسجد نیستند.
به گزارش «محبت نیوز» به نوشته پایگاه اینترنتی رادیو کانادا، مسئولان رسیدگی به امور پناهجویان سوری می‌‌گویند برخی از آن‌ها از اقامت در مسکن‌هایی که دولت به آن‌ها پیشنهاد می‌‌کند، به بهانه‌های مختلف خودداری می‌‌کنند.
از ششصد پناهجوی سوری که از سی و یکم دسامبر به اوتاوا رسیده‌اند، فقط نیمی از آنان اقامت‌گاهی دائم پیدا کرده‌اند.
کمبود مسکن با قیمت مناسب و نیاز‌های برخی از پناهجویان علت این وضع عنوان شده است.
کارل نیکلسون مدیر مرکز کاتولیک مهاجرت در اوتاوا می‌‌گوید خانواده‌هایی که وارد پایتخت کانادا می‌‌شوند خواسته‌های دیگری نیز دارند. وی گفت: «خانواده‌‌ها از ما استدعا می‌‌کنند که خانه‌هایشان نزدیک خانه‌ای باشد که در آن‌ها خانواده‌هایی که طی ماه‌ها با آن‌ها سفر کرده‌اند، زندگی می‌‌کنند.
آن‌ها وارد محیط جدیدی شده‌اند و می‌‌خواهند در کنار هم بمانند». کارل نیکلسون افزود: «حتی برخی از خانواده‌های سوری از اقامت در خانه‌هایی به آن‌ها عرضه شده امتناع می‌‌کنند و بهانه می‌‌آورند که جنایت در برخی از محله‌‌ها زیاد است یا این‌که این خانه‌‌ها نزدیک مسجد نیستند. ما به آن‌ها گوشزد می‌‌کنیم که مخالفت‌های آن‌ها باعث کند شدن فرایند پذیرش دیگر پناهجویان می‌‌شود که قرار است وارد کانادا شوند».
اسما بیلونی از مرکز بهداشت برای تازه واردان اوتاوا گفت این وضع قابل درک است.
بیلونی که خود سوری تبار است می‌‌گوید خشم افراد را از این که می‌‌بینند پناهجویان با خانه‌های پیشنهادی مخالفت می‌‌کنند، درک می‌‌کنند اما باید برخی ابهامات رفع شود. وی گفت: «آن‌ها احساس می‌‌کنند اوضاع خیلی سریع پیش رفته است و هنوز فرصت کافی برای درک اوضاع کنونی نداشته‌اند».
وی تصریح کرد «این قابل درک است که همه پناهجویان نمی‌توانند مسکنی اطراف مسجد یا خانواده‌های آشنای خود پیدا کنند.
به همین علت باید آن‌ها را با حمل و نقل عمومی اوتاوا آشنا کرد». کارل نیکلسون یادآور شد: «اوتاوا قرار است میزبان پانصد پناهجوی دیگر تا پایان ماه باشد. این مسئله بر نگرانی‌ها در خصوص پیدا شدن مسکن مناسب با هزینه پایین می‌‌افزاید».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر