۱۳۹۴ بهمن ۲۴, شنبه

ناشر برگزیده حکومت: قرآن دیگر خریدار ندارد

ناشر برگزیده حکومت: قرآن دیگر خریدار ندارد

ناشر برگزیده دارالقرآن در اظهاراتی بی‌سابقه با انتقاد از واردات قرآن‌های چینی صراحتن اعلام کرده قرآن‌های داخل بازار خریدار ندارد.
به گزارش «محبت نیوز» مدیر انتشارات «حافظ نوین» ناشر کتب مذهبی و از ناشرین ناشر برگزیده دارالقرآن در اظهاراتی بی‌سابقه با انتقاد از واردات قرآن‌های چینی و ضربه‌ای که به ناشران می‌خورد صراحتن اعلام کرده نه وزارت ارشاد برای چاپ قرآن یارانه می‌پردازد و نه قرآن‌های داخل بازار خریدار دارد.
به نقل از ایسنا «سیدمحمدعلی مرعشی» با انتقاد از کیفیت قرآن‌های چینی گفته «وقتی جنس بی‌کیفیتِ ارزان وارد شود، خیلی به ناشر ضربه می‌زند و خیلی‌ها را بیکار می‌کند.»
این ناشر در «بزرگداشت ۳۰ تلاش جهادی در حوزه چاپ و نشر قرآن » با اشاره به قدمت صد ساله موسسه خود درباره مشکلات انتشار قرآن گفته: «ما همچون دیگران یارانه‌ای دریافت نمی‌کنیم. در واقع وضع به شکلی شده که نمی‌توانیم قرآن چاپ کنیم. صرفه اقتصادی آن جدا، خریداری وجود ندارد. در این وضع رکود اقتصادی خریداری نیست. هم بازار اشباع شده، هم رکود عجیبی در بازار کتاب حکم‌فرماست. برنامه‌های موبایل‌ها هم باعث رکود بیشتر شده است.»
این ناشر قرآنی با ابراز نگرانی از ضربه‌هایی که قرآن‌های بی‌کیفیت وارداتی وارد می‌کند گفت: «چین به تمام تولیدکنندگان ما ضربه زده است. چین جنس درجه یک هم دارد که حتی به آمریکا صادر می‌شود، ولی تاجران ما به خاطر سود بیشتر، بدترین اجناس را انتخاب می‌کنند.»
مرعشی درباره کم‌کاری‌ها در حوزه قرآنی متذکر شد: «البته قرآن‌های قلمی هست که ما تا الان نتوانسته‌ایم تولید کنیم. آن‌ها از چین وارد می‌شوند و خیلی هم فروش دارند، ولی ما هنوز به آن توانایی نرسیده‌ایم که بتوانیم قلم قرآن تولید کنیم. اگر بتوانیم چنین چیزی تولید کنیم، دیگر کسی از چین نمی‌خرد. جنس‌های چینی واقعن بی‌کیفیت هستند.»
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر