۱۳۹۴ مهر ۱, چهارشنبه

مصباح یزدی اینترنت را عامل بدحجابی و گرانی دانست !

مصباح یزدی اینترنت را عامل بدحجابی و گرانی دانست !

مصباح‌ یزدی در مراسم افتتاح یک دانشگاه مجازی، اینترنت و تلفن همراه را “عامل بدحجابی و گرانی و مشکلات فرهنگی” دانست.
به گزارش «محبت نیوز» محمدتقی مصباح یزدی گفته «اگر کسی اوضاع اوایل انقلاب را با اکنون مقایسه کند مطمئنن با دیدن وضعیت حجاب، گران فروشی‌ها و دیگر موارد تعجب می‌کند.»
مصباح یزدی افزوده «بالا‌ترین عامل این مشکلات ایجاد شده در جامعه اینترنت و گوشی‌های همراه هستند که در این سال‌ها آثار سوء بسیاری داشتند.»
 وی افزود  «اگر وضعیت به‌‌ همان نسبتی که در ۳۰ سال گذشته از انقلاب پیش رفته ادامه پیدا کند وضع فرهنگی ۱۰۰ سال آینده چه خواهد شد.»
این روحانی محافظه‌کار اضافه کرده «با کمال تأسف دشمن بسیاری از معارف را از جامعه گرفته و داستان‌های غربی را جایگزین کرده است.»
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزوده که «امروز در شرایط بسیار خطرناکی» قرار داریم و «انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری در معرض بیماری‌های خطرناک و واگیر روحی قرار دارند.»
این اولین‌بار نیست که مصباح ‌یزدی اینترنت و ماهواره را عامل مشکلات اجتماعی می‌داند. او پیش از این نیز گفته بود که “فیلتر کردن اینترنت و جمع‌آوری ماهواره” به تنهایی کافی نیست و باید با “کار ایجابی” به جنگ این ابزار رفت.
برخی دیگر از روحانیان شیعه، از جمله آیت‌الله مکارم‌ شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه، اینترنت را “عامل فساد” دانسته‌اند.
مکارم‌ شیرازی گفته بود اینترنت پرسرعت “خلاف شرع” است. او توسعه‌ی شبکه‌ی اینترنت پرسرعت در کشور را به صلاح ندانسته و تکنولوژی غربی را “آب‌گل‌آلود” توصیف کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر